Söndagspromenad i solen

Underbart väder! Fantastiskt väder! Ca +6 grader när jag gick ut. Tänkte ett tag att ta skidorna, men insåg att det nog inte var någon god idé i värmen. Alldeles för stor risk att det skulle fastna under skidorna, och man skulle fått GÅ skidor istället för att ÅKA skidor. Bättre då att gå i mina kängor!

Mina kära sköna kängor!

Började i vanlig ordning vid Bäck, valde att följa skoterspåret mot Hömyren/Voxna, kom sedan ut på en väg som jag följde tillbaka. Tanken var då att jag skulle gå på skoterspåret igen en bit längre bort, men nu blev det inte så.

Här flödar SOLEN på människorna som bor i backen här


Snö på väg att ramla av taket! Har stått på lång håll, zoomat vad det går, sen klippt bort runt omkring, därav den grumliga bilden... sorry!

 
Teo var förståss med, här är han ännu hyfsat ren... Slalombacken i byn ligger med ansiktet åt norr, så där får man ingen sol på sig!!

 
Lador!! Måste ju ha några lador med idag också! Den röda är helt perfekt att sola vid. Nästa gång ska jag baske mig släpa något med, så jag kan sitta och njuta i solen. En liten strandstol hade inte varit fel. Eller ett liggunderlag, gräva en bra grop i snön, så liggunderlaget i den och sen jag på det! zzzznaaaarrrrkkk.... Stod ju lutad några minuter, men det var inte så skönt, jobbigt åt bena, bättre att gå då...


Skoteråkare var ju i farten, förståss.

 
Varning för korsande väg!  Hömyren-sågen, vet inte om den är igång eller ej. Det var då oskottat, men var mycket bräder där, så kanske igång bara under sommartid?


Inte mycket till INFO här inte, men kanske fel säsong? Man väntar på sommarfisket...

Fick för mig att hälsa på en bekant som byggt hus där efter vägen, kanonställe! Hon var dock på väg att promenera till sin mamma, så då gjorde vi sällskap, och då blev det efter vägen i stället för skoterspåret. Med en MYCKET smutsig hund som resultat... Vägen var nämligen en grusväg under upptining... Jag som alltid knäpper allting, tog ju aldrig någon bild på förödelsen, men han var SVART på insidan benen och magen... Ligger nu i sin bädd och torkar, blev ju duschad så fort vi kom hem!

Dåså, var detta klart, tvättmaskinen har snurrat klart, och jag känner att det börjar kännas lite kallt, så kanske även vädrat klart. Dax att sätta lite fart på dammsug och golvmopp och disksvampen, så KANSKE jag hinner för 18, då jag ska hämta kottarna. Skulle alldeles haft något att äta också, känner jag...

Kommentarer
Postat av: Anna N

Ni verkar haft en härlig dag i solen idag, skönt

2009-03-15 @ 17:11:11
Postat av: Christina E

Vilken härlig dag, och vilken härlig tid vi har framför oss.

2009-03-15 @ 17:18:45
Postat av: A-M

Ja, eller hur, helt fantastik tid framför oss. Med mycket ljus och varmare och (förhoppningsvis) soligt väder! Vårkänslorna spirar!! hihihi

2009-03-15 @ 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0