Syndabockar

-18,9 grader kl 05.45... klart, ljust, sol på väg upp. Det var bara att ladda med massa kläder, ta ett djupt andetag och knalla ut ändå, somliga måste ju UT och göra morgontoalett... Nu, 07.00, är det -13,5 grader och solsken.

Tror penicillinet börjat verka lite. Det eländiga såret på hakan har börjat lugna sig, inte lika köttigt och blött. Kan just undra om jag kan ha det öppet idag, eller om jag ska plåstra idag också? Hjäper (?) till utifrån med att lägga på lite kådsalva! Även på sonen har det börjat synas en förbättring. Pust, vad skönt det känns!

Ikväll ska nog jag försöka pricka in och titta på Rent Hus kl 20. Med det programmet kan jag nog känna det som att jag bor i ett slott! Åtminstone tills de är klara och man får se resultatet... Då rasar nog den illusionen igen! hihihi

Nu har jag kollat på tjafset på TV om pensionen som Wanja Lundby-Wedin är inblandad i. Vad de håller på! Typiskt Sverige! Man MÅSTE, till vilket pris som helst, ha fram EN syndabock. En hel styrelse kan inte ha gjort fel, bara EN människa, och då ordföranden. Gäller ju alla typer av affärer där det inte gått enligt planen och media fått veta... Man behöver inte ha en styrelse, det räcker med en ordförande, för övriga går ju fria ändå! De hålls ju inte för ansvariga. Eller EN polis om det är någon galet där, eller EN politiker, eller EN företagsledare. Bara EN kan bli dömd för mord, även om de är flera om det. Så länge man inte kan döma EN går alla fria! Utom just ordförandena, då är dömda innan utredningen är gjord! I mördargänget finns ju ingen ordförande som kan ställas till svars och bli dömd för det alla gjort...

Jaja, ha en bra dag, nu måste jag borsta gaddar och kamma mig lite, och cykla till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0