Barnaktiviteter och trög mamma med minnesförlust

Åkte skidor i går eftermiddag också! Så kul det är! Plötsligt så kan det förbli vinter ett bra tag till.

Man funderar så bra, märker jag, när man skidar fram, sussar fram är väl mer rätt... :-)
Inser att jag har fruktansvärt dåligt minne. Det visste jag i och för sig redan, men får det mer bekräftat liksom. Tänkte på att jag "aldrig" gör något med barnen. För barnen. Väldigt lite och väldigt sällan, då.

Försökte komma på VAD jag faktiskt gjort. Inte mycket alls. Och det jag vet, kommer jag knappt ihåg. Fragment. När var det? Bara dottern, eller var även sonen med? Var han i magen eller fanns han IRL? Vem mer än jag? Bara jag, eller var pappan med? Några andra? Körde vi själva, eller bussresa? Ja, du ser!

Barnens pappa och jag gjorde i princip inget ihop... En nyårsfest i Sundsvall/Södra Berget med ett gäng på ca 10 pers, en turkietresa med ett annat gäng på ca 10 pers, en utflykt till Korsåsen, bara vi och barnen (!) och tittade på rovfåglar, och en utflykt till Hylströmmen med grannarna. Allt detta på 12 år!

Skulle ju faktiskt kunna åka till Sandviken och besöka äventyrsbadet. Även om jag tycker det är väldigt otäckt att springa omkring iklädd endast baddräkt på det där viset till allmän beskådan, så får man väl offra sig lite, det är ju kul att bada... trots allt.

Skulle även kunna åka till Harsa och ta en tur på skidor, då kan Teo också vara med. Då slipper man baddräkten!

Hade vi haft grejer, hade man kunnat åka madrass i någon för ändamålet lämplig backe, men vi har varken madrasser eller pulkor.

Problemet är att jag är så otroligt dålig på att ta mig för, att komma till skott innan det blivit kväller och liksom för sent att börja på med dylika aktiviteter. Morgontrött och trögstartad, värre än en gammal Saab V4 vi hade när jag var liten. Den var inte så pålitlig... Var det blött väder (vilket det ofta är i Skåne/Ängelholm där vi bodde då) så var den ännu trögare...
Den kommer jag ihåg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0