Morgonfunderingar...

Idag var det inte alls lika härlig morgon som förut en dag.
Samma tid, samma rundan, ungefär lika grader.
Av soluppgången syntes inte ett spår, då himlen var full av moln.
Av fåglarnas chippel hördes knappt något.
Stegen tunga, ögonen trötta, huvudet fullt av tankar på minnen från när jag var 10-11 år... Har inte tid att gå in på dessa tankar och minnen just nu, och de är nog rätt ointressanta egentligen. För någon annan än mig, alltså.

Tänkte också på att fallet Fritzl är så hemskt, så jag avskärmar mig på något vis från det. Tar inte in. Vill inte ta in. Liksom Engla, Arboga-barnen... Världen är full av hemskheter.

Såg på TV en lunch den här veckan om kriget i Israel. Mellan muslimer och judar, araber och israeler. En pappa hade gått med på att låta transplantera organen från sin skjutna son som inte gick att rädda. Dessa organ transplanterades sedan in i barn på andra sjukhus som med hjälp av dessa kunde leva vidare.
Reporten frågade föräldrarna till dessa barn vad de visste om donatorn. Att det är en 12-årig pojke.
Reportern undrade om det spelade någon roll om det var en jude eller muslim. Klart de ville att det skulle vara en jude!
Reportern undrade om det gjorde någon skillnad?? Ja, det var annat blod!

Va! Snacka om att behöva upplysning!
Man föds inte som jude, som muslim, som kristen, som ateist, som socialdemokrat, som moderat, som... man BLIR det, för att man växer upp med människor med vissa åsikter, med viss tro, man påverkas av dessa människor, men det sitter inte i generna, man FÖDS inte med det!

Nu är det slutfunderat, för jag måste göra mig i ordning för veckans sista jobbedag. Äntligen! Varit lång vecka, tycker jag...


I morgon gäller det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu släpper vi sorger o bekymmer o har skitkul i morrn Jaaaa, Party..........vi hämtar dig vid Frälsis 9.25

2009-03-20 @ 12:11:20
Postat av: Anonym

Ska försöka vara vaken och klar! Lääääängtar! Ska göra massäck i kväll, så man kan sova lite till... och äta frukost i bussen, så man kan sova lite till... hehehehe!

2009-03-20 @ 18:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0