Vanlig, grå,

...trist söndag. Grått ute, någon enstaka snöflinga, ca -1.

Tänkte skriva att ungarna är bredvid och leker Twister, men de hann sluta innan jag kom så långt! Blev lite osams om det var fusk eller inte. Mamman har ingen aaaaaning, för hon såg inget, var bara koncentrerad på datorn...

Har just ätit frukost, har lite te kvar i koppen, även i pannan som jag ska fylla på i koppen med, sitter här och laddar. Laddar för att ta hand om hemmet. Så tråkig sysselsättning. Varför kan sånt inte sköta sig själv?! Det finns ju självfrostande kylskåp! Då kan det väl finnas självstädande lägenheter, så man kan vara ute istället. Åka skidor till exempel, som dottern nu frågade om vi skulle göra. "Sen" sa jag, "måste röja lite först." Men allra först måste jag ladda för att komma till skott...

Tänk att det alltid ska vara så lång startsträcka på allt som jag ska göra!? I allafall när jag ska göra sånt som är trist och tråkigt, eller tidigt på dagen. Bara jag väl börjar, så går det ju rätt bra, men innan jag kommit så långt! Man kan bli lite sur på sig själv, faktiskt.

Ang gårdagens Andra Chansen, så var det ju fel låtar som gick vidare, om jag får tycka något! Star Pilots och Lili & Sussie skulle ha gått vidare, helt klart! Tycker att en schlager ska vara pigg, glad och medryckande.

Även om Sara Dawn Finer hade/har en mäktig låt, så är den inte pigg och medryckande. af Ugglas Snälla snälla är definitivt inte medryckande! Fast måste ändå erkänna att jag tyckte bättre om den ikvällst än vid första lyssningen, då tyckte jag den var hemsk! Lyssnade lite mer på orden den här gången, det kan vara det som gjorde att jag tyckte bättre om den nu. Kanske. Eller så är det en låt som ska nötas många gånger innan man gillar den.

Fast mest tycker jag om Molly Sandéns Så vill stjärnorna. Så fin text. Blir rörd till tårar varje gång jag hör den. Så vacker.

Ser fram emot finalen på lördag, massor av bra musik kommer det att bli! Spännande att se vem som vinner och får representera Sverige i Moskva sen. Om jag fått tycka helt själv, så skulle jag bytt ut Agnes och af Ugglas mot Star Pilot och Lili & Sussie, så har det varit 100% bra låtar!

Nähä, om jag skulle ta och sätta lite fart nu kanske, så vi även hinner ut en runda på skidorna!

En bild från nyss, på dagens gråväder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0