#208 - Fattig och oduglig

Jag har sorg ikväll.

Var till banken på förmiddagen. Jag har inte fått nej. Än. Själva hypotekslånet var nog inte så svårt, det såg jag ut att vara betrodd för, men sen var det ju den där kontantinsatsen som man ska ha, 10% av köpeskillingen och lagfart och inteckning...

Den har jag ju inte, så ett topplån kan lösa det, men, då krävs det borgenär, med största sannolikhet. Jo tack, tjena.

Ringde mamma, men visste ju redan att inte de skulle skriva på någon borgen. Har funderat på att fråga barnafadern, men varför skulle han skriva på ett papper som sätter honom i skuld till mig, när han inte behöver?! Har inte ringt. Har inte vågat, känns inte som att det heller lönar sig.

Har gett upp.
I morgon får jag ett nej, du är för fattig för att få låna.
Har haft hoppet ända till nu, men nu har jag gett upp.

Kände igen mammas resonemang igen, jag kan inget, duger inte till att ha hus på egen hand, att jag inte fixar det rent praktiskt, att jag är så hit och dit och ändrar mig hela tiden och får andra idéer, inte ska jag väl sätta mig i skuld på ett hus då, för då är jag ju fast... bla bla bla. Min uppmuntrande mamma...

Hoppas att någon annan köper huset i morgon, då är problemen lösta, inte som jag vill, men lösta, och "alla" blir glada...

Kommentarer
Postat av: Christina

Inte fan är du oduglig, lite ont om pengar just nu bara.

2009-05-06 @ 08:02:18
Postat av: Anne-Marie

Jo, genom vissas ögon är jag bra oduglig.



Ibland blir jag vrång o ska bevisa motsatsen, ibland orkar jag inte vara vrång. Ibland, oftast, bryr jag mig inte, men nu skulle jag behöva känna stöd, inte att jag är oduglig.



Det lät ju possitivt när jag nämnde det första gången, höll ju på att ramla av stolen av pur förvåning, hade inte tänkt nämna det ens, förrän det var klart, just för att slippa höra, känna av hur oduglig jag är. Se tidigare blogg, minns inte vilket datum, april. En till två veckor sen.



Tackar hjärtligast för DITT stöd!

/a

2009-05-06 @ 12:37:31
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0