#209 - Inget besked...

idag heller...

Åh, denna väntan, är inte gjord för all denna väntan, har ju inget tålamod för det...
Även om jag med största sannolikhet får ett NEJ, så har jag ändå liiiiiiiiite hopp kvar all den stund de inte hör av sig, men ju längre det dröjer, desto mer säker på nej-tack blir jag... suck...

Det faller ju med brist på borgenär i såfall. Så uppfattade jag mötet med banktjänstemannen igår. Suck, igen. Jobbigt nu.

Tänk om...
... det är så, att det är sant att jag inte fixar att ha hus? Att mamma har rätt?
Vill inte... Vill se att jag KAN!! Vill inte ge henne rätt!! Nu kommer vrången fram!
Har ju bott i hus innan, med barnafadern, så jag vet ju vad det handlar om! Eller?

Vet ju...
... att det finns lite mer att sköta om än i en lägenhet. Framförallt en trädgård, lagom liten och lättskött.
... att det finns gräs att klippa, snö att skotta. Motion och frisk luft för en kontorsråtta!
... att det finns en härlig altan att stressa av i, njuta kvällssolen i.
... att det blir dubbelt så mycket att städa! :-(
... att det blir dubbel yta att sprida grejer i... på gott och ont! Nästan dubbel yta, då.
... att det finns TVÅ toaletter = vi slipper köa, en med dusch, en med BADKAR!!! Åh, vad skönt, fredagkväll i badet, ljus på kanten, luktigott och avslappnande i vattnet, en skvimpa whisky, en tidning eller bok... mmmmm
... att det blir avlopp att rensa, urk...
... att saker kan gå sönder och ingen vaktmästare finns att ringa - vem vill vara min vaktmästare!? ;-)
... att om jag får lust, kan jag åka till Rusta och köpa billiga tapeter och smacka upp! Och igen ett halvår senare om jag tröttnar...! hihihi, det kan man ju inte göra i lägenhet!

Nähä, slutdrömt, nu måste jag ut med Teo, han har tjatat länge nog nu!


Kommentarer
Postat av: Eva

Det klart att du kan ha hus. Om det bara fixar sig med pengar så tycker jag att du ska visa din mamma att du KAN SJÄLV. Det finns säkert fullt av hyggliga människor i din omgivning som vill komma och hjälpa dig om det är nåt. Lycka till!

2009-05-07 @ 00:11:47
URL: http://isbubblan.blogg.se/
Postat av: Christina

Har inte ditt fack några lån. Genom mitt fack, SKTF, så kan man ta lån. Hur det går till vet jag inte, men ibland har jag skrivit intyg att de är med i facket "för jag skall ta ett lån" säger man.

2009-05-09 @ 07:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0