#210 - lördag 9 maj

2009-05-09, kl 09:56:05
Idag blir det shopping i grannstaden, Bollnäs. Budget-shopping på Dollar och Rusta, ev Jysk...

Dottern vill ha hinkar att sätta potatis i, på balkongen.
Jag vill ha skor, men de lär jag inte hitta där, och inte lär det vara budgetmodell heller... OM jag överhuvudtaget hittar några som passar mina breda höga fötter, älgklövar! Snygga skor tillverkas inte för dylika fötter! Graningekängorna är inte att föredra på dansgolvet... hihihi
Sonen vill nog ha fika på Symphonie!

Ha en bra dag!

2009-05-09, kl 16:17:59
Yippie! Jag hittade skor som faktiskt passade mina fötter, märke Björn Borg... kostade många pengar... Provade nog 20 tror jag! Många, i allafall! 18 (eller de flesta!) var för trånga fram... två var sköna. Ett par med klack, ett par utan klack. De med klack följde med hem...

Var även på Lindex. Sonen hittade kortärmad skjorta, dottern hittade inget. Jag provade bikini. Vilken katastrof! Blev ingen! Fyeligen hur man ser ut! Blek och fet... suck... Gammeln får gå i år igen... Inte snygg, men passar. Tror jag!?

Sen var vi på Symphonie och slipa formen med lite fika! Kaffe och morotskaka till mig, prinsesstårta och festis till sonen, krämbulle och festis till dotra.

På Dollar blev det badlakan, två fleeceplädar så vi slipper slåss om den enda som fanns innan! Hinkar till pärerna, återstår jord och pärer. Lite annat smått och inget gott. Kollade även in nya Karlsson, det var inget, eller jo, det var massor, men alldeles för trött för att orka botanisera där!

Kompisen hörde av sig, vi ska till Kygeln och motionera, hon, jag och dotra, sen ska vi hem och äta och duscha, sen jag till kompisen och så ska vi bli lite lagom fnittriga!

Kanske bäst att sätta fart då!

2009-05-09, kl 00:00:00
Nu är det väl läggdax, egentligen. Men en liten nattarapport blir det ändå, fast ögonen håller på att ramla ihop...

Vi kom till Kygeln, tog ett varv, F och P tog 2,5'an, jag, A och Teo tog 5'an. Gick och småjoggade. Tiden krymper, den 1 juni ska vi ju lubba Blodomloppet i Hudiksvall! Fast jag joggar ju fem kilometer när jag tränar med B, så då borde det ju funka att ta sig runt 5 km 1 juni.
Sen hem och börja med mat, snabblasagne. Gott, enkelt och betydligt snabbare än äkta lasagne, men lika gott! Kokar pasta, idag bandpasta, gör köttfärssåsen och bechamelsåsen, ner i långpannan, pasta, köttfärssås, bechamel och ost. Tjopp in i ugnen en kvart tjugo minuter. Klart! 

Hann diska under tiden. Äta. Duscha. Prova lite kläder inför kryssningen och NYA skorna. Måste gå in dem, känner jag. Lite hårda i framänden. Blir nog bra sen! Trivs med dem, och det är ju huvudsaken. Mina dumma fötter kräver sina skor. Hittar man några, är det bara att köpa. Blunda för prislappen, men de håller ju i många år, om man inte köper några med supermodernt snitt. Man får välja lite tidlös modell. Då kan man ha dem tills de inte hänger ihop mer! hihihi

Sen till A och kolla färdigt på Robinsson och dricka lite vin. Planen var att vi skulle parta och fnittra, men åtminstone jag var för trött. Och har ont i nacken, som jag haft hela veckan. Känns som en kudde. Man känner sig lite lätt illamående och stentrött. Skulle tro det beror på nacken... Trött är jag jämt, men denna veckan har jag varit absolut stentrött. Inte kul.

Är nog lite extra trött pga alla husfunderingar också... Får mer besked på månd-tisd, blir väl lika negativt det, men det pyr en liten låga hopp än. Inte helt falnat och slocknat. Än.

Nu är det definitivt gonatt, känner jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0