#211 - Resumé över dagen

Idag har det inte varit något särskilt. Jo, jag lyckades få en kompis som var lite i spillror att lappa ihop sig och komma igen, komma på bättre tankar, få lite energi. Det kändes himla bra! Det händer inte så ofta, att jag får ha den funktionen, himla ovant, faktiskt. Och det utan att prata, vi chattade, via fb. Skickade länkar och visade varandra lite hus och annat kul!

Sen har det mest varit vardagstråkigt här. Var "duktig" och gick ut i soprummet med några påsar med tidningar/papper, glas, konserver, och lite sånt, att sortera i olika boxar. Varför ska det vara så svårt att få tummarna ur och bara GÖRA det?? Tar ju inte många minuter alls! Största tiden läggs på att ta tag i det, att ladda! Tvättat och hängt lite. Mat och disk. Dammsugning, det är nå hemskt vad grusigt det blir, VARJE dag!!! Golven är/borde vara, välpolerade. ???? Jo, så mycket sand som vi sussar runt med våra strumpor på dessa golv, så borde de vara välputsade som finaste smörkniven i träslöjden! Men de känns mest sträva... Golven, alltså!

Sen bar det av till Gammeln, Teo och jag. Gick dit och fram till Röbron, sen joggade jag en skaplig bit, har inte mätt upp, och tillbaka ända till Reningsverket. Jag hoppas på 5km, men åtminstone 4 då! Men som sagt, ska mäta upp på Eniro, de har bra mättjänst där. Tog dock ingen tid, men det gick långsamt. Hade lurarna med, så jag sprang och sjöng!! hihihi Kollade med jämna mellanrum, att det inte var fler idioter ute!! Det hade varit högst pinsamt att bli upphunnen och förbisprungen, när man tar i och sjunger som värst, för det är just värst, för det låter så himla illa om den här sångfågeln... Många önskvärda talanger fattas denna skribent, men jag överlever nog ändå!

Nästa helg lutar det åt visitrunda! Ska bli så kul! Om det nu blir av. Flera dagar dit, mycket kan hända innan!
Hoppas att vädret blir försommaraktigt och soligt och härligt, inte så blåsigt som det varit nu de senaste veckorna.

kram och gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0