#213 - Virrvarr

Är så fylld. Så fylld av känlsor. Nervös. Lycka. Beslutsångest. Helt plötsligt vilar ett besluts konsekvenser på mig själv. Helt plötsligt kan jag inte skylla på någon eller något. Jag måste ta EGET beslut.

Då blev det plötsligt väldigt jobbigt. Tänk om jag fattar FEL beslut, oavsett vad jag väljer, så kan det ju visa sig vara FEL beslut. Och det är inget jag kan veta före! Oavsett hur jag väljer! Vad är RÄTT, vad är FEL?? Att välja, eller välja bort??

Och jag som inget hellre vill än att SJÄLV kunna påverka MITT liv, att inte hela tiden vara styrd av annan och annat. Nu har jag ju chansen! Take it!

Man har ju tagit så många beslut i livet, som man DÅ tyckte var bra, som SEN visade sig vara mindre bra...

Jag VILL, men blir plötsligt feg... Mycket står på spel!
Får fundera vidare, vända, vrida, bända, snurra, ytterligare några varv...

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Christina

Beslut är svåra. Vad säger magkänslan???

2009-05-12 @ 08:24:07
Postat av: Jeanette

Men det är UNDERBART att ta egna beslut! Även om dom visar sig mindre lyckade senare så har jag aldrig ångrat nått av min egna beslut!



Jag önskar dig Lycka till med ditt beslut! Det kommer nog att bli jätte bra!



Jeanette

2009-05-12 @ 10:10:13
URL: http://carpediemjeanette.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Magkänslan? KÖR så det ryker! Hjärnan säger; är du helt säker???? Tänk lite till!

2009-05-12 @ 12:42:57
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Jeanette!

Det är väl just erfarenheten av de sämre beslut man tagit, som gör att man kanske tvekar, även om viljan, lusten finns! För "tänk om"??...



Man får leva med sina beslut, de bra och de mindre bra, ta erfarenheten med sig och försöka göra något bra av den dåliga erfarenheten...

//Anne-Marie

2009-05-12 @ 12:45:18
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Anna

Så spännande hur det blir !

Jag väntar att börja få bära lådor.

Bra jag får upp flåset till dina 3 våningar upp, ute på Bäck.

2009-05-12 @ 12:56:00
Postat av: Christina

spänn bågen och kör så det ryker!

2009-05-12 @ 13:19:11
Postat av: Anne-Marie

TACK, snälla, för era kommentarer!! kramar /a

2009-05-12 @ 22:02:10
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0