#214 - Musik och bekantskaper

Melodifestival.
Mycket skit är det, men vissa låtar sticker ut lite granna. Nu har de kört igenom alla bidragen i semin, och ett antal varv med påminnelsesnuttar, och det är framförallt ett som jag får hemska rysningar av, av obehag. Minns inte vilket land, men de är två, skådespelare, sjunger falskt och illa. Fy!

Hoppas att Norge, Danmark (Ronan Keating-sound-alike) och duon med Sibel-look-aliken och en kille (Azerbadgan?), går vidare. Sen var det skiten samma!

Har en massa som vill ut, men som jag inte riktigt vet om jag vill lämna ut här, så det är lite jobbigt, faktiskt... Skulle behöva ha den där författarådran nu, och skriva av mig lite i novellform, och inte om mig och mitt dravel. Det är inget kul att läsa om nu.

Nya bekantskaper.
Mitt i allt, har jag börjat få lite panikångest inför den stundande och mycket efterlängtade kryssningen... Har ju INGET att ha på mig, jo, ett par nya skor... som jag kom på att jag inte börjat gå in än! Är dessutom alldeles för tjock för att få tillträde till dylika ställen, borde ställas undan i en mörk varm garderob och liksom smälta ner till hälften... Men det blir nog bra, bara jag kommer dit och träffat alla, men oj så nervös jag börjar bli nu! Huuusch!

På lördag-söndag ska jag till annan ort och träffa några av kryssarna. Sandviken. DET ska bli kul, om än lite nervöst det också. Har ju fortfarande inget att sätta på mig, men det är inte lika stora krav i helgen... Duger nog med befintligt! Har ju träffat de en gång redan, ju! På lördagkväll ska vi hejja fram Malena och lill-Norsken till topplaceringar!

Så fick jag veta en tråkig sak, men det kanske ordnar sig ändå! Den som lever få se!

Tänkte smita lite tidigare från jobbet i morgon och kolla på något nytt att dölja mig i... Eller framhäva mig i?? Njae. Något lite mer diskret utan att gömma mig i, får det bli. Om jag hittar något som passar mig och plånboken. Annars får det gamla invanda duga. Jag har i allafall klippt mig, men det var inbokat redan innan kryssningen kom in i bilden, det råkade bara passade perfekt i tid, för en gångs skull! Har ju alltid nio veckor mellan mina klippningar...

Melodifestival igen.
Nu är det klart, att NORGE, DANMARK och AZERBAIJAN går vidare, och GREKLAND, snyggingen! hehehe Hyfsad låt också, faktiskt!

Nu får det vara nog för ikväll, måste krypa ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0