#215 - VAB-dag

VAB-ar idag. Sonen hängig. Lite feber. Nyst i flera dagar, så man har väl haft sina misstankar. Bara han inte smittar mig! Vill ju vara frisk på torsd-fred! Viktiga grejer då!

Känner för lite kaffe, men har ingen panna på G. Och jag som vill ha kaffe NU! Inte om en stund, när det puttrat genom, utan NU!

Var ner med dotterns rentvättade ridtäckjacka och täckbyxor, och tog med en resväska upp. Torkade av den lite, så nu är den fin och redo att packas. Håller på att skölja upp lite kläder som jag ska ha med, hade tänkt göra det ikväll, men nu fick jag ju plötsligt en dag ledigt! Ev två dagar, beror ju på hur sonen mår i morgon... Det går lite upp och ner, som det verkar. Han ser på film nu, Jönssonligan och den svarta diamanten. Han har bara sett den 200 gånger redan... Månne en favoritfilm? Kan slå vad om att det blir Iceage 2 sen, en annan favorit! :-)

Var ju till Sandviken i helgen. Det var himla kul. Så lättsam. En tjejkompis jag träffat på nätet. Hon har två hundar, snacka om att Teo hade fullt upp, med dessa två tjejer! En blandning Cockerspaniel/Pudel, även kallad CockPu (Ester), på dryga året, och en Toypudel (Sissi) på ca 6 mån. Teo och Ester kom väldigt bra överrens, och det utan att han hela tiden skulle rida på henne, de lekte faktiskt, och det brukar inte Teo göra så ofta. Sissi var nog i minsta laget, henne brydde han sig inte så mycket om.

Vi shoppade först, jag hittade ett par jeans-3/4-byxor, och tog en bit mat på stan. Sen hem och ut med doggarna. Fixa käk. Och vilket käk sen! Åh så gott det var! Fläskfilé, stekt rätt upp och ner utan konstigheter och inga krångligheter, sen en sås av skyn med lite grädde och yoghurt i, och till det ugnsbakade grönsaker, lök, paprika, morot, broccoli, på slutet även hela tomater och riven ost över. Jag höll på att äta ihjäl mig, så himla gott! Lite vin såklart! Kollade på Melodifestivalen och förde lite protokoll. Vi var överrens med övriga europa att Norge var bäst. Möjligen att Grekland var bättre, oklart dock om det enbart berodde på låten... hehehe... Vicken läckerbit!

På hemvägen på söndagen, åkte vi in till hennes kompis och hans kompis i Ockelbo, och fikade. Vi ska ju iväg på kryssningen alla fyra, och ytterligare 8 pers. Det ska bli så kul! Bussen går på torsdag-morgon... Hemma igen sen fredagkväll.

Var tvungen sitta och titta lite på Jönssonligan också! Och skratta åt idioterna! Åh herregud vilken cirkus!

Nu låter det som att tvättmaskin är klar, bäst att gå och ta reda på det då, och sätta på en panna kaffe, så får vi se om det blir en bra resten av dagen! Det ska DU ha, i alla fall, som har godheten att läsa min tarvliga blogg! Tack för det! Full fart till tvättmaskin och kaffepanna!! hihihi

Kommentarer
Postat av: Anna

Det blir kanon starta dagen med att sprätta nåt gott redan i Bollnäs o sluta inte förren du måste...

2009-05-19 @ 12:07:09
Postat av: A-M

Japp, helt säkert blir det så!



Nu har hela dagen gått, men inte så jag tänkt på att införskaffa det goa...?? Nåja, det blir ju en dag i morron också!



Haudi!

2009-05-19 @ 17:31:15
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0