#223 - Dagens bravader

Blev ett varv runt backen ikväll, kompisen hängde på. Fick nästan tvinga henne! Nä, så illa var det inte, hon gillar platta Bäck bättre, mer uppför och nerför runt backen. Och stenigt! Men roligt med omväxling, tycker jag. 5km. Kom lite regn, men vi överlevde - är ju inte gjorda av socker! Joggade mestadelen, inte allt, men mestadelen, 3,5-4km kanske. Hon var jätteduktig! Men det skulle dröja innan hon följde dit igen, sa hon... synd.

Teo kröp ner i några gropar, kom upp svart och grann... :-(
Då det var lite tunt med vatten i dessa gropar, lade han sig ner... suck. Det räckte inte med duschen sen, var tvungen ta i schampo också, men bara en vända. Hade behövts fler omgångar, men han blir väl lika igen i morgon... roligt med hundliv! Allt för att undvika dynghunddoften!

Annars har det inte hänt så mycket. Jo, har fått kontakt med advokaten som sökte mig i onsdags. Och ett brev därifrån. Jag ska infinna mig på en boupptäckningsförrättning i en lokal utanför Sjöbo ett datum och klockslag i juni. Just ja, skulle kolla tågtider och -priser ikväll... Orkar inte härefter. Får bli i morgon.

Dottern kom till mig på jobbet en stund efter skolan. Började göra lite matteläxa. Storbossen kom och "la sig i", då blev hon blyg och slutade tänka. När han gått, slog hon ihop böckerna och packade ner dem i väskan igen! Då satte jag henne på att sortera in mina papper i pärmarna! Va' bra, då slapp jag det trökgörat!

Sen ringde lillebror och tyckte hon skulle komma hem och leka med honom i stället. Lite motvilligt knallade hon iväg. Försökte dock förhandla lite först; om jag får spela lite först, kommer jag hem! (spela = träna på flöjten, se morgonbloggen!). Förhandlingen gick sådär, tyckte jag det lät som, men hon gick hem till honom.

När jag kom hem sen, så var de ute och hoppade rep! Säkert! Även lillebror! De räknade vem som kunde längst, tror jag. Uppfattade aldrig riktigt vad de sa, för det blåste, och sa tydligen något fel, eller inte alls (?) och lillebror blev tvärvrång, så var den leken förstörd.

Upp och gjorde mat. En gryta bestående av gul lök, salladslök, bacon, kabanoss- och falukorv, hönsbuljong, kokosmjölk och lite creme fraiche. Till det pasta (makaroner!) som jag hällde i grytan när de var färdigkokta. Annars misstänkte jag att de bara skulle äta pastan! Men det gick i, och håll i dig nu! De tyckte det var GOTT!!?? Ojdå!? Det VAR faktiskt gott, mycket smak, det gillar jag. Utan att vara starkt, det gillar barnen.

Efter maten bar det av till backen. Åt bara lite, mest för att ha lite bränsle. Gått mest på flingor och mjölk idag, både till frukost och lunch. Macka vid halv fem. Fruktstund halv tio. Två baljor te nu, innan läggdags. Som det blir nu! Nattinatti.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du e snäll du

"Tyckte det gick bra !"

Jag har motionerat på jobbet idag å, dansade konstant i 1 1/2 timme med de boende. Jag var alldeles svettig i mitt linne i min prickiga kjol hihi...

2009-05-27 @ 14:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0