#224 - Goan mat på Ladan!

Idag har vi haft alla slags väder man kan ha, tror jag, utom snö. Stormat, haglat, regnat, solsken, störtskur... Svarta otäcka moln varvat med blå himmel! Tempen har jag inte haft koll på, men för tillfället är det 7,6o i allafall, var ju tvungen titta efter!

Har varit och ätit fantastiskt god mat på "Ladan" i Ovanåker, som UNIONEN-klubben på jobbet bjöd på. Betalade endast 15 kr för min ramlösa, sen åt jag massa gott!

Det var kulpotatis i grön sås gjord på bl a ruccola och parmesan, rostbiff med en (igen) grön sås, men den missade jag ingredienser på, parmesan där också, kycklingfilé m mangosås, kallrökt torrsaltad lax gravad i lime och dill (tror jag), sallad på blandade sorter och grantäppelkärnor och melonkärnor (eller om det var pumpafrön, stora frön var det i allafall!), en fransk coleslaw, morotsbröd, till efterrätt sen en pannacotta m hallonspegel och flagor av vit choklad. Mums! Hon berättade innan vi försåg oss vad hon bjöd på, men jag kan ju ha förväxlat lite, det var liksom lite mycket att hålla reda på! :-)

Poteterna i grönsåsen var godast! hihihi

Det är Unnegårds Mat & Design som håller till där, och hon är riktigt duktig!
Det var meningen att jag skulle göra länk till hennes hemsida, men av någon underlig anledning var den bara vit, så jag struntar i det...

Ha det bra och sov så gott, det ska jag försöka... jag och svarta molnen, tycker att de ska blåsa bort i natt, så man kan vakna till solsken och värme i morron bitti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0