#228 - Lördag förmiddag!

Har ägnat förmiddagen åt långfrukost med tidningsläsning (längesen), beta mig igenom stordisken, sorterat och lagt in ren tvätt, slitit ur sängkläder och börjat tvätta, hängt täcken på vädring.

Tar just nu en paus med kaffebaljan innan jag ska bädda rent, dammsuga, moppa och skura toan. SEN ska även jag ut i solen och värmen!

Grannen inunder har stält ut sina pippifåglar, de tjattrar/kvittrar så trevligt, det far förbi diverse vidunder på gatan utanför, mindre trevliga ljud, men som ändå hör sommaren till...?? Mullrande motorer på cruisingbilar och motorcyklar. De flesta glider fint förbi, då är det mysigt ljud, andra vrålar förbi i full fart = INTE trevligt ljud!

Dröjer några timmar än innan solen kommer till min balkong, så än är det svalt och skönt inne. Går man ut på balkongen, gränsar det till kallt, nej, men inte så varmt och skönt att jag gärna sätter mig där och dricker mitt kaffe, så jag sitter inne, jag! Men jag är ju känd som fryslorten...

Trist är det, men kaffet börjar sina i baljan, så jag har väl inte så mycket att be för längre, bara att fortsätta... Men när jag är klar ska jag ut!

Tyvärr har jag dubbelbokat mig på måndag efter jobbet... hade totalt glömt bort att jag skulle till Hudiksvall och springa Blodomloppet, 5km, bussen går 16.05 från Södra torget. Jag har ju vetat det länge, men inte antecknat i min alamanacka på jobbet, så när jag igår fick frågan vad jag gör måndag kväll, så kom jag fram till "inget" och bokade in mig för dejt med mäklaren efter jobbet! Skrev in det i almanackan och fortsatte jobba, nöjd och belåten.

På väg hem sen, kom jag på att "ja, just ja, Blodomloppet! Dubbelbokat mig själv - igen..." Men det är inte så svårt att välja bort det ena den här gången, det ena är bra mycket viktigare än det andra, så, tyvärr, tjejer, ni får åka utan mig! Spring och ha så kul utan mig, jag har viktigare och större saker på gång!

Jag får väl ta ett varv runt Hälsans stig, i stället, när jag kommer tillbaka till byn igen! Så får det bli!

Nu ÄR det tomt i baljan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0