#221 - Nu är det klarrt!

Säljaren sa JA, jag är numera husägare! Det fick jag veta i går på båten... den resan får sin egen blogg... nu är det HUS-tankar!

Inget är skrivet eller klart så, men vi är överrens! YES!
Ska träffa mäklaren igen på måndag, och komma överrens om div., skriva papper, eller vad man gör på en sådan träff med mäklaren. Skriva på lånet med banken. Man köper ju inte hus så ofta, så jag vet inte vad som väntar vad gäller den administrativa biten nu. Ska såklart säga upp lägenheten, och har jag tur, en väldans tur, så kan jag börja flytta under semestern, men mest troligt att det blir augusti, har ju tre månaders uppsägningstid på lägenheten.

Hyran betalar man ju i förskott, lån/amorteringar i efterskott, så då borde man kunna få tillträde till huset 1 augusti, för då har man betalat lägenhetshyran för augusti i slutet av juli, och huslån/amortering för augusti betalas slutet av augusti. Då har jag en månad att komma ur lägenheten och in i huset och städa ur lägenheten.

Tänk va skönt att ha en månad på sig, slippa forcera allt på en helg! Helt mina funderingar, måste ju kolla med mäklaren om det kan funka så, och om banken är villig att låta mig smyga in redan i juli utan att börja betala... Fast det är ju att önska för mycket! Eller att hyresvärden har någon på gång som vill flytta in till 1 augusti, då har jag hela juli = semestern på mig!

 - Boka överlåtelsebesiktning när man vet datum.
 - Kolla på luftvärmepumpar och vem som kan installera det.
 - Trädgårdsmöbler!! Viktiga saker!
 - Grill!!!
 - Trädgårdsredskap, som t ex en gräsklippare modell handjagare utan motor som ska krångla och bytas tändstift på, som inte startar när jag vill, som ska ha olja och bensin... väsnas. Nej, en handjagare blir bra, det är inte större än att det går bra med en sån.
 - Till vintern något att skotta med, snöskovel och snöåka. Må det dröja länge innan vinterredskap behöver införskaffas!
 - Badrummet! Vad ska det målas i? Måste ju fixa den gula hemska färgen! Snabbt och budgetmodell.

I mitt huvud pågår möblering, gardinuppsättning, vad som behöver letas efter på Erikshjälpen, loppisar mm, och jag som inte tycker om att gå på sånt, hittar ju bara skräp där, ser inte vad det kan bli utav det, med lite färg och tyg och sånt... Får försöka lära mig se fynden! Det lär behövas nu!

Tänka sig, hon tog budet! Hon sa JA! Jag är husägare!
Med allt vad det innebär...

Jag, en husägare... smakar på det, husägare. Mitt hus. Mitt lilla hus!

   
Bilder från mäklarens hemsida

Har inte berättat för barnen, de åkte till pappan, när jag skulle på Ålandskryssningen. De kommer att bli så glada! Speciellt dottern. Hon har stimmat mycket om detta sen jag avslöjade att jag letade hus, och vilket hus. Hon har varit med på visning, så hon vet exakt hur hennes rum ser ut! De kommer bli så glada...

De har sagt, "att när vi har flyttat till huset, då kan vi spela badminton på gården", "när vi har flyttat, kan vi ha studsmatta då?", "när vi har köpt huset och flyttat, då kan vi spela fotboll på gården" och sånt. Nu blir det verklighet, ja, inte studsmattan, det tar för mycket plats, men det andra. Dessutom har de redan en stor studsmatta hos pappan. Spar med att berätta tills de kommer hem. Lugnast så för alla parter!


Kommentarer
Postat av: Helena

Stoooort grattis! Ni kommer att få det så himla schönnt i huset... kan komma till oss och fynda gamla möbler på ladan om ni vill!

2009-05-24 @ 16:57:02
Postat av: Anne-Marie

Ska vi nog göra! Om jag hittar dit, måste få vägbeskrivning, men det ordnar vi!!

/A

2009-05-29 @ 17:07:44
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0