#205 - Vilken helg!

Och hela kvällen ikväll kvar och i morgon!
Vilket väder vi haft! Värsta sommaren! Hoppas det håller i sig - ända till oktober! Det kan möjligen få bli ännu lite bättre, dvs blåsa lite mindre och varmare om det promt SKA blåsa!

Sitter och molar i mig lite ugnsbakad lax. Det är ju så himla gott! Och när man är ensam, är det tillåtet att mola!
(MOLA, Ovanåkersmål för att äta enbart utan tillbehör, t ex lax i mitt fall, utan potatis och annat kringkring)

Sen ska jag duscha, packa och klä mig.
Eller fundera ut vad som ska packas och vad som ska sitta på...??
Ska ju till Rättvik på dans! Kompisen är redan där. Hon åkte i morse. Jag hade lite hundvaktsproblem, men de är lösta nu, så då kan jag också åka iväg. Vi ska sova över i kompisens syrras husvagn. Så, ikväll blir det parta och dansa som gäller, och förhoppningsvis en massa trevliga roliga masar. Det borde vara mycket folk, för det är ju Rättviksmarknaden den här helgen.

Just nu känns det som att jag redan ville vara där... Blev vansinnigt cidersugen nu. Vet ju vad som finns i kylen! Men men, den som väntar på någe gott... sägs det. Hmmm?

Igår tog jag och Teo ett varv runt Ullungen, 9 km blir det, räknat från mig. Av dessa nio, sprang jag 3,6 km. Övriga gick jag i raskt tempo. På kvällen, efter att mitt hoj-främmat åkt och jag jäst en stund på balkongen, gick vi Gammeln/Röbron/flygfältsrakan, den sträckan är drygt 6 km. Då gick vi (nåja, jag gick och Teo körde sina intervallpass!) och myste i sköna kvällsvädret, jag hade bara linne och 3/4-byxor på mig, och FRÖS INTE fast kl var nästan 8 på kvällen när vi kom hem! Sånt klarar man ju knappt på sommaren! Fryslort som jag är!

Idag blev det en tur efter Gammeln, skulle bara gå, men efter att blivit passerad av två löpare, varav den ena vände och kom tillbaka, kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att jogga lite försiktigt jag också! Bara så länge jag hade lust, ingen tid, inga metrar blev mätta. För jag skulle ju inte träna idag. Bara gå med Teo. I sköna solen. Tyvärr blåste det lite mycket och lite väl svalt, så helt skönt var det inte, men nästan! Mätte även denna sträcka, 12,2 km blev det idag. Och så dans ikväll. I morgon blir det vila!

Tycker det ska ge resultat på vågen snart, att jag är så aktiv! Har ju börjat komma igång med löpningen nu, ju!
Vill ha RESULTAT, NU! På en gång! Plopp, så försvann 5 kilo...
Ska man behöva vänta en hel månad på det?! Eller mer? Har jag inte tid och tålamod med, ska försvinna NU!

Nu är laxen slut, vattnet slut, och jag borde tänka på att bli klar, så jag kan komma iväg och få sprätta mina goda cider!
March iväg i duschen, NU!

Ha en himla bra kväll, det ska jag se till att få!!
Tjing chang

Kommentarer
Postat av: Christina

Ha det kul bland masarna!

2009-05-02 @ 16:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0