Bowlingdrottningen!

Var på jobbets bowlingturnering i kvällst.
Tre serier. Vinnaren kom upp i 587 poäng, tror jag, tvåan 584, sen var det lite större hopp till oss andra... Ettan och tvåan brukar bli etta och tvåa, turas om, och båda är "proffsbowlare", så det är väl inte så konstigt!

Jag själv då? Jo, lyckades skrapa ihop blygsamma 309 poäng! Sista serien gick det hyfsat.

Nu låter det som jag kommer att skyller ifrån mig, det gör jag inte, bara konstaterar fakta. Inte alls säkert att jag skulle kunna göra bättre resultat med andra för mig bättre anpassade klot...

Men så här är det;
jag hittar inget klot som passar mig! De som är tillräckligt lätta för att jag ska "orka" slå iväg dem ordentligt, har för små hål till fingrarna, så jag liksom "fastnar" kvar och klotet kastas iväg "med våld", och de klot med tillräckligt stora hål åt mina klumpfingrar, de är för tunga, så de orkar jag inte hålla i, utan "tappar" iväg dem...

Som sagt, inte alls säkert att det skulle hjälpa mina resultat, men jag tror nog det! Lite, i allafall! Då finns ju chansen att man åtminstone något kast, kan "styra" klotet lite bättre, när jag inte behöver "tappa" det eller "kasta iväg med våld" för att det ska lossna från fingrarna!

Mina barn var också med, och jag klådde dem! haha!!
Dottern hade tydligen bowlat innan på dagen med kompisen, och fått blåsa på tummen, och var säkert trött i armen/handleden, de fick ihop 233 resp 224 poäng.
Som sagt, bowling är ingen sport, det är KUL!

När det äntligen blev vår tur att hämta priser, var det ju inte så mycket kvar att välja på... allt fint var redan valt! Det fick bli en pannlampa till mig, som visade sig innehålla även en mp3 eller vad det var, och en bordsjulgran till dottern och solbrillor till grabben, han fick även en liten ficklampa.

Eftersom alla deltagande damer fick extrapris (kaffe eller choklad), så fick jag och dottern även en varsin chokladask! Men det blir nog jag som äter båda, för det var rom i den ena och irish i den andra... Det gillar inte barnen... Tur för mig, då får jag mer! hehehehe!!! Eller har något att bjuda på till kaffe, ifall någon kommer på visit!

Idag är det ljust ute!
Himlen är BLÅ och det lyset någon stor gul lampa??
Vad är det???

Blir nog ett varv i lilla halva kungariket med krattan, och ta de sista löven.
Det lär inte ta så lång tid, i denna lilla trädgård!
Lagom för en ensamstående mamma att själv ta hand om!

Räcker med handjagare till gräsklippare, ingen motor som ska krångla och inte vilja starta, inget bränsle som bara är slut... Ingen elsladd att klippa av... Perfekt!!!

Snöskottning bara vid infarten, ytterdörren är placerad vid garageinfarten, så inga gångar och trappor och elände, bara en rak gång (10x3m?) att skotta.
Ok, kanske 15x5? Har inte mätt, dålig på att uppskatta, men inte så mycket i allafall! Men det ska bli snö först!

Jo visst ja, hunden ska äntligen få sin pälsvård också! Och manikyr...!

Ha det nu bra, så skrivs vi säkert lite mer sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0