Lilla blå lagunen...??

Lämnade in bilen till verkstan idag på väg till jobbet. Hämtade ut den på vägen hem... Byte av div till bromsarna, kloss, vire, byte av lampa bak och så en efterkontroll på besiktningen... bara att betala och se glad ut... hmm. Tror inte det, se glad ut, alltså. 3322:-. Hade man ju kunnat göra något roligare för...

MEN, jag har en HEL och GODKÄND bil ett år till! Tänk positivt!

Skulle vilja ha ett gäng extralysen, så man ser något vid mörkerkörning. Värdelöst helljus ju! För att inte tala om när man får möte och tvingas ner på halvlyse... suck. Alla reflexlösa hålle sig lååångt ner i diket, tack! Ni syns inte förrän det är för sent!

På eftermiddagen var jag så trött, att jag satt och pratade högt med mig själv för att ha en chans att ha liiite koll på vad jag höll på med. Funkar bättre att prata och lyssna, än att bara tänka... Pratar jag högt, kan jag alltid fråga grannen va' jag sa! hihihi

Det var rikigt läskigt, faktiskt. Kände mig smått groggy! Snurrig. Så just därför ska jag nu göra ett försök att sova lite...

Har ju knappt sovit sen natten mellan fre-lör, bara dvalat, befunnit mig i ett ingenmansland. Sover inte, men är inte heller vaken, jag hör i princip hela natten. Hund som flyttar sig, barn som snarkar till. Något ute. Något som knäpper inne. Tankar som far. Rätt vad det är så är det en melodislinga som går för runt! Lite inredningsfunderingar. Förvaring. Svininfluensa. Krig. Men mest bara joll och inget.

Nu har jag gjort vad jag kunnat, druckit lugnande kvällste och svalt insomningstabletter, men det har jag å andra sidan gjort de andra kvällarna också, OCH spikmattan, OCH lavendeldoft som också är rogivande... kanske därför jag åtminstone dvalar, och inte är helt vaken?

nattinatti


Kommentarer
Postat av: EvaHill

Jag känner igen känslan av att ha en radio i huvudet. Som man inte kan stänga av. Skitjobbigt! Hoppas du hittar knappen snart så du kan sova.

2009-11-15 @ 13:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0