Skruvat!

Nu har jag skruvat i kväll!

Det gick bra!
Det svåra kom när stommen var klar och jag skulle i med resårbottnen... En hel, 160x200, skulle placeras med precision, och ensam som man är... Hm? Barnen, kom och hjälp!!!!

En på vardera sidan i framkant för att sänka ner på "rälsen" och jag i bakkanten för att hålla upp så den inte repade bakkanten på stommen. Det gick bra. Fram med bäddmadrassen, av med plast och veckla ut, 160x200 även den. Lägga på. OJ! Skulle ju ha madrassskydd på också, på resårbottnen... Upp med den igen, på med plyschklädseln och sänka ner igen, på med bäddmadrassen. Sen klarade jag mig själv igen.

Nu står den där, nymonterad, nybäddad och bara väntar på mig! Och jag väntar på att kvällste och insomningstabletter ska göra verkan... Ska bli skönt att äntligen få sova i en riktig, EGEN säng! En som inte bara är för tillfälligt, tillsvidare, en som är "på riktig", för en som är bofast! För en som inte tänker bo här bara tillfälligt. För jag är ju bofast nu, kan göra mig ett HEM. Tänka framåt, få det som jag vill ha det! För det här slottet är MITT HEM! Kan nån fatta vilken härlig känsla det är? MITT HEM! MITT. Här bor jag, bor VI, inte bara har våra saker här och att vår post kommer hit, VI BOR HÄR - I VÅRT HEM!!! Fatta!

Nä, nu ska jag bädda ner mig, läsa lite, klockan ringer tidigt i morgon, det var visst jag som skulle ut med doggen i morgon bitti... dvs klockan ringer redan halv sex... blääääää... mitt i natten, ju! Verkligen mitt i natten!

Det blir bara halvdag i morgon. Ska lämna bilen på verkstad på morgonen, gå därifrån till jobbet, kl 13 ska jag klippa mig, kl 15-16 ca är det utvecklingssamtal med båda barnen på skolan med resp lärare, sen vid kvart i sex åker jag och jänterna till Bollnäs för deras träning. Det är bara hoppas på att dotra tar sig an doggen på eftermiddagen mellan skola och utvecklingssamtalet! Jag hinner inte.

Någonstans mellan klippning och utv.samtal ska jag hämta bilen, hoppas jag. Kanske för mycket att hoppas på att få hämta den innan klippningen... Sen ombesiktning... Gör det på torsdagen, lämnar den vid besiktningen på morgonen, och så får man hoppas att den är klar till min lunch, så jag kan åka hem då.

Visst ja, skulle ju gå och bädda ner mig! Gör det nu då... Natti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0