Vanlig vardag i Slottet...

Jobbat till fem, kommer hem, barnen har ätit... det luktar stekos, då dottern stekt blodpudding till lillebror, och inte visste att det är som plast på biten, som man måste ta bort... nu vet hon till nästa gång!

All disk kvar framme, rörigt, kladdigt på diskbänken, fat, bestick, glas... allt framme! Morr!!!!

De önskade äggröra med bacon. Ja, sa jag, och började röja för att komma fram till spis och diskbänk. Sen skulle jag plocka fram ingredienser, och upptäcker att förutom blodpuddingen, har de även gjort slut på byttan med köttbullar som jag tänkte ha i morgon! Morr!!!!

Då fick det bli gröt! De hade ju redan ätit rätt så bra... om man säger. Ska jag skvallra vad jag gjorde?? Blir jag idiotförklarad nu? :-/ Gillar ju att exprimentera...
2½ dl havregryn, 5dl vatten, 0,75dl mannagryn och så mjölk tills det blev lagom tjockt... salt, en slatt honung och en slatt vaniljsocker... Det gick hem! Mmmm va god gröt du har gjort!! Ok, bra! Ät då, så det blir slut, och det blev det! Tog lite jag också.

Äggröra med bacon en annan dag, i morgon kanske? Om de inte ätit upp baconet och äggen till dess!

Stöka undan gröten, fylla diskmaskinen, fylla tvättmaskinen och dra igång, dammsuga. Paus. Ska ta reda på torr tvätt och hänga den våta, samt ta en promenad med doggen... Sen är det nog kväller. Tröööööttt nu!

Vad skönt det skulle vara att jobba bara 75-80 procent! Med bibehållen lön då, såklart...! Eller 50%, så man fick tid att leva lite också!

Jaja, bäst att sätta fart nu då, doggens tur, medan tvätt och disk kör klart. Torra tvätten först, sen doggen.
Jobbat till fem, kommer hem, barnen har ätit... det luktar stekos, då dottern stekt blodpudding till lillebror, och inte visste att det är som plast på biten, som man måste ta bort... nu vet hon till nästa gång!

All disk kvar framme, rörigt, kladdigt på diskbänken, fat, bestick, glas... allt framme! Morr!!!!

De önskade äggröra med bacon. Ja, sa jag, och började röja för att komma fram till spis och diskbänk. Sen skulle jag plocka fram ingredienser, och upptäcker att förutom blodpuddingen, har de även gjort slut på byttan med köttbullar som jag tänkte ha i morgon! Morr!!!!

Då fick det bli gröt! De hade ju redan ätit rätt så bra... om man säger. Ska jag skvallra vad jag gjorde?? Blir jag idiotförklarad nu? :-/ Gillar ju att exprimentera...
2½ dl havregryn, 5dl vatten, 0,75dl mannagryn och så mjölk tills det blev lagom tjockt... salt, en slatt honung och en slatt vaniljsocker... Det gick hem! Mmmm va god gröt du har gjort!! Ok, bra! Ät då, så det blir slut, och det blev det! Tog lite jag också.

Äggröra med bacon en annan dag, i morgon kanske? Om de inte ätit upp baconet och äggen till dess!

Stöka undan gröten, fylla diskmaskinen, fylla tvättmaskinen och dra igång, dammsuga. Paus. Ska ta reda på torr tvätt och hänga den våta, samt ta en promenad med doggen... Sen är det nog kväller. Tröööööttt nu!

Vad skönt det skulle vara att jobba bara 75-80 procent! Med bibehållen lön då, såklart...! Eller 50%, så man fick tid att leva lite också!

Jaja, bäst att sätta fart nu då, doggens tur, medan tvätt och disk kör klart. Torra tvätten först, sen doggen.

** ** ** ** ** **
Har kommit hem nu, blöta som dränkta kattor! Usch och fy sicket väder...
Vill ha kallt, snö, VINTER nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0