Blurr

Torsdag idag, fredag i morgon! Äntligen fredag när man vaknar! Läste på fb att någon yttrat sig om att tisdag är den bästa dagen - en vecka kvar till måndag! Sant... Men fredag är ändå bäst, hela helgen inom räckhåll, hela helgen kvar!

Själv åker jag till en kompis efter jobbet, har lite injobbat, så planen är att sluta ett par timmar tidigare, hämta hund och lammkött och åka till hennes stuga och få hjälp att ta hand om köttet, få äta rena resturangmaten (hennes son och sonhustru är kockar och är också där!). Lamm då såklart! Säkert lite vin...

Lördagen, ev att det blir dans på Tuppenz då. Highlights spelar, och de är superbra! Unga, snygga killar... inte fel, bara det kan ju vara värt ett besök! ;-) 
Har dock inte bestämt mig än, men det lutar åt det just nu. Jag vet en annan kompis som ska dit, så det blir säkert kul! Blir nog ensam härifrån, vet ingen annan som ska dit, men har å andra sidan inte ringt runt och kollat av heller...

Man får ju passa på att roa sig kungligt när barnen är hos pappan! Fast jag borde ju vila också...?? Nä, spar med det till jag blir pensionär!

Ikväll har det inte blivit mycket vettigt gjort. Var ut en timme och fick luft och lite motion, sprang faktiskt en stund också. Pinglade på hos en kompis som inte var hemma, var till ICA och handlade lite smått och gott nödvändigt, knallade hem och gjorde te och mackor, och så har jag ätit godis... fast det inte är lördag...!

Skruvat ihop nästan hela första nattduksbordet. Sparade hyllan och dörren. Fick för mig att jag kanske ska förankra den i väggen, men känner nu att det är nog lite väl överambitiöst...? Blir nog ingen förankring! Lyssnat på Rosa-bandet-galan samtidigt.

Haft lite doftljus tänt, så nu luktar det gott. Försökt tända i kaminen, men det gick inte så bra. Undrar vad som plötsligt hänt? Det gick ju så bra innan, nu inte alls!? Får leta fram bruksanvisningen och se om jag finner någon lösning där, framåt söndag när jag är hemma en stund.

Nu är det läggdags. Köpte insomningstabletter igår, som jag testade igårkvällst, igen nu. Då hade jag även spikmattan till hjälp. Att det ska vara så svårt att koppla av och lägga sig PÅ madrassen och bara helt lugnt somna in??!! Näpp, inte jag inte, hjärnan går för högtryck, och det känns som man ligger en bit ovanför madrassen... På helspänn! Läggdags var det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0