Bra helg

Trots allt. Den blev kanske inte som jag tänkt mig, men bra ändå, kanske till och med bättre!

Lång sovmorgon både lördag och söndag, halv elva kvart i... Ja, jag veeet, sova bort halva dagen (!), men det var välbehövligt och så skönt!

Ikväll blir att komma i säng och framför allt SOMNA före ett två i kväll, så blir det nog lite ordning, åtminstone i början på veckan... Har ju lite förlorad sömn att ta igen, är ju inte gjort så snabbt!

Lördag
Blev väckt sådär en kvart i elva av ett mess; "Vill du ha lunch?" Klart jag ville! När? "Ska bara koka riset". Ooops, bråttom! Riset hann bli färdigt lite före mig... Määään va gott! Någon slags fläskfilé-kolijoxgryta med ris. Så gott! Lite hetta från färsk chili. Syra från creme fraiche, grädde. Och div grönsaker i. Mmmm. Skaplig frukost! Eller brunch, då.

Hem och ut med doggen i solen, gick efter Bergavägen, över 301'an och följde Gammeln, via Hembygdsgården och Lindbergs hem. Enligt kartan på Jogg.se var det en sträcka på 10,34 km. Dryga milen! Gick raskt mest, men joggade också. Då termometern visade på endast 5 grader, klädde jag mig efter det, men solen värmde till åminstone det dubbla, så det blev vaaaarmt, minst sagt! Men jag gillar ju värme, så det gjorde inget!

På rundan passerar man många åkrar, vissa av dem var gödslade, och det luktade inte så gott... Teo lade sig att rulla på ett ställe... Han som ALDRIG gjort det förr! Fasen vad han stank! OCH västen hans. Det blev till att skrubba hund och väst när man kom hem... Fick bort mesta lukten... hm. "Mössan" var svårast, man vill ju inte gärna att han skulle få schampo i ögonen... använder ju bara vanlig duschtvål, inget särskilt hundshampo.

Själv tog jag ett avslappnande bad lite senare, efter att ha dammsugit nedervåningen, piffade till mig och gick till IP och såg sista halvtimmen på matchen Sverige-Danmark på storbildsskärmen. Hela resturangdelen var full med folk, plus ett gäng som bowlade!

Tänk att en boll kan röra upp så mycket känslor!? Inte undra på att det är krig i världen!

När fotbollen var slut och de flesta gått iväg, så fick Holm tag på en gitarr och hade en liten show, bara sådär spontant. Det var festligt! Sista halvtimmen före stängning.

Söndag
Idag blev jag väckt lite tidigare, kring halv nio eller nåt, av ett mess; "Ska vi åka till Globen? står det på en lapp, Stockholm International Horseshow, sen ska man skriva upp sig..." Det var dottern... Jaha? Är det bindande? Kostar? "Står bara så, ska jag skriva upp oss?" Ja, gör det då, om det inte är bindande...

Så, vem vet, kanske det blir en resa ner till Globen Horseshow i år igen! Vi var ju dit -07, och det är ett av det häftigaste jag varit med om! Vi får som sagt se vad det blir för villkor. Bilar, buss, kostnad osv... Brukar vara i månadsskiftet nov-dec.

Somnade om och vaknade igen sådär en halv elva kvart i. Utan mess! hihihi Tog gott om tid på mig, frukost. Kollade lite på IKEA.se, igen, utan att riktigt kunna bestämma mig, klädde på mig och gick till IP för en fika. Blev kvar hela eftermiddagen... Har sett min första bowlingtävling. Det var rätt spännande faktiskt! Tro't eller ej, men det var det. Glasögon på nästa gång, så ser jag kanhända lite poänger också...!

Sen lunch, eller tidig middag, blev det också. Gott! Något liknande gårdagens kolijoxgryta, på rester.

Har även spacklat på skruvhålen en gång till, igår och det har torkat, och tanken var nog att jag skulle slipa det idag, men det kom av sig, det kom en bowlingtävling emellan! När jag kommit hem, var det för sent, för då skulle jag ut med doggen, handla lite och hämta barnen. Kanske någon kväll i veckan? Man vet aldrig!

Lugn, lite för mig, annorlunda helg. Men definitivt inte fel!
Nu är det kväller... klockan ringer som vanligt alldeles för tidigt, typ mitt i natten med mina mått mätt...

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: John

Det är ok att sova länge på helgen..det är väl därför man är ledig ;) KRAAM vännen!

2009-10-12 @ 05:43:46
URL: http://metrobloggen.se/blueblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0