Disco ikväll

Dotras klass har disco på sin skola ikväll. Hämtade ut nyckeln igår, så nu har man ansvar som heter duga!

Ska vara där direkt efter jobbet och släppa in musiken. De skulle komma 17-17.30... undrar om det är bättre att DE väntar på mig, när de inte kan ange exakt tid, eller att jag ska stå där och vänta och vänta... som i allafall har en förmåga att aldrig lyckas hålla några tider. Bara när jag ska med typ buss eller tåg, de väntar ju inte... Hopplös tidsoptimist!

Dotra bakade negerbollar igår, som ska säljas till sugna discare. Nägra andra var till Bollnäs och inhandlade godis och drickor mm, tillsammans med en förälder, som också ska säljas till gottsugna discare. Halva klassen har hjälpts (?) åt att måla/rita en affisch. Andra halvan får göra affisch till nästa disco! Rättvist ska det vara! :-)

Nu ser jag på kl att det är dags att stänga ner och gå och klä på sig mm, och dra iväg till jobbet... Fast som den tidsoptimist jag är, lär jag väl komma ett par minuter för sent även idag. "Kod in - uttagen inarbetad tid" får jag slå nästan varje morgon, men å andra sidan blir det "Kod ut - inarbetning" när jag går hem, eftersom jag sällan är klar och kommer iväg 17:00, så jag gör mina timmar ändå, drygt, om än inte exakt 08:00 - 17:00!

Brukar ligga på plustid en halvtimme timme i slutet på varje månad ändå, som försvinner oftast. Vill ha lite plustid att ta av nästa fredag, då jag är bjuden till en kompis att komma till henne i stugan, då kan jag behöva sluta lite tidigare!

Ha en bra resten av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0