Vaccinering eller inte vaccinering

Vad skriva ikväll då?

Mycket på jobbet. Det var ju lagom spännande! Eller mycket... Jämfört med de senaste veckorna är det mycket, jämfört med för ett par år sen rena semestern! Man liksom vänjer sig vid olika tempon!

Haft karlbesök!
Hahahaha!! Det var Forsblom som var hit och kollade in var han bäst skulle installera luftvärmepumpen jag tänkte beställa av honom, med tanke på husets planering och värmen från kaminen, och för att se om han valt rätt manick att installera. Fick ett papper med en bild och en massa siffror som jag ändå inte begriper så mycket av. COP hit, och Watt dit, effekt in och effekt ut... Den skulle komma till veckan, så får jag hoppas att han har tid att installera den då, han var tydligen på jobb utsocknes då.

Sover dåligt, sämre och mindre än vanligt, trött som fan. Grubblar och gråter. Har tagit en lite wirre nu, så får vi se om det blir något mindre grubbel och tårar i natt. Ledsen. Slut som människa. Försöker överleva dagen. Och nästa. Och nästa. Och ... fan. Skitsamma, vem bryr sig?

Vaccinering eller inte vaccinering? Det är frågan. Är emot vaccinationer i princip. Tror inte att det enbart är av godo. Snarare tvärtom. Jag menar, man inplanterar något konstgjort i våra kroppar... det kan inte vara bra i längden! Virus och annat skit lär sig det, och muterar om sig och angriper oss igen, ett annat årtionde, århundrade, men då är det ju inte VI som drabbas, utan nästa generation! Inte vårt problem, liksom.

Både jag och barnen är fullt friska, vi lider inte av dåliga hjärtan, eller andra sjukdomar. Hur stor är risken att man drabbas av svininfluensa och dör?? Om det drabbar mig och jag dör, räddning för världen, men ungarna? Klarar jag det? Oavsett val, så får man lida för det. Man kan bli väldigt sjuk av vaccinet också...

Vi har resonerat om det där på jobbet på förmiddagsfikan i flera veckor. För- och nackdelar. Ja, frågan kvarstår, vaccinering eller inte vaccinering. Man kan inte veta förrän efter om det är rätt beslut man tar eller ej.

Näpp, nu ska jag titta till brasan i kaminen, dricka ur min wirre, och krypa ner. Förstärka den lugnade effekten av wirren med spikmattan! Då kanske det snurrar till?! Och man slipper grubbla? Blir som en klubbad oxe? Det vore sköööönt... Lägger jag mig nu och somnar inom en timme, hinner jag sova hela sju timmar, så länge har jag inte sovit på flera veckor! Ofta bara ett par tre timmar...

Go'natt... vakna till en bra onsdag, gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0