Ledig dag!

Usch, i morgon ska jag göra något jag inte alls tycker om...
Har lovat barnen att vi ska åka till äventyrsbadet i Sandviken OM de sköter sig idag, dvs hjälper till med att snygga till och städa, samt att jag ska slippa tjata och träta hela tiden. Peppar peppar, än så länge har de lyckats. Över förväntan! Vilket betyder att jag måste ställa upp i morgon... tycker det är sååå himla otäckt att visa upp mig offentligt i bara mässingen, eller baddräkt då. Bara bita ihop...

Vi har städat, dvs plockat undan allt, dammsugit, moppat, målat klart skrubben, skurat to'or, tagit reda på tvätt och hängt upp nytvättat på tork, sonen bar in ved, dotra har krattat på baksidan, jag har promenerat till byn med doggen i regnet och lämnat tillbaka nyckel efter discot och betalt hundmaten jag köpte förr en dag samt ett duschdraperi med krokar, skruvat upp den andra kroklisten i hallen till barnens jackor, vi har bestämt var tavellisterna ska skruvas upp, så de är nyss inoljade och ska skruvas upp bara träet har sugit i sig ordentligt. Mat i ugnen, kyckling med potatis, lök, morot, kålrot, broccoli och vitlök i lergrytan. Och inget tjat (jo, lite) och inget trät (vad jag kommer ihåg!), MEN, de sover inte än!

Min tanke är att vi även ska hinna in en vända på IKEA och köpa någon hylla till skrubben, så jag får in grejerna där igen, i någon slags ordning. Hyllor och några plastbyttor eller papplådor el dyl, att förvara i. Hade varit bra om vi även hittat något till dotras klädskrubb, så hon slipper ha allt på golvet, fast om jag känner henne, så kommer det att ligga mycket på golvet ändå, för det är ju så jobbigt att lägga in saker/kläder i skåp/lådor mm där det ska vara... enklare att droppa på golvet där man står!

Nu har vi tänt i kaminen och bara väntar att maten ska bli klar, har även tänt alla ljuslyktorna. Tycker om när det brinner lite överallt! Kontrollerat då förståss... Allt från små ljuslyktor till stora brasor med skräp ute som man eldar, eller majkasen! Elda gammalt gräs på våren. Ha en lägereld när man är på sjön... det blir varmt och ljust! Mysfaktor HÖG!

Fick reklamblad från A&H idag - en massa lyktor!! Åker ju förbi där på fredag-lördag... Läge att stanna till! I allafall för att titta... Samt att de hade prisfest på täcken på Jysk. Perfekt i tid! Preliminärt kommer min nya säng till veckan, som jag beställt från IKEA. Hemkörd och inburen. Inte dumt! Bara skruva och bädda sen... "bara"... Man ska "nå om" också, räcka till, liksom. Barnen kanske kan vara behjälpliga med det? Om det inte blir för tungt...

Nån som vet hur man får ren en igensotad glasruta till kaminen?? Den är så svart av sot, att man inte ser elden... :-(

Nu är förhoppningsvis maten klar...

Ha en bra resten av kvällen!!


Kommentarer
Postat av: John

Meeeen det kommer säkert bli jättebra i morgon.

Äventyrsbad=skitkul. KRAAAAAAAAAAAAAAAM

Postat av: Anna

Bra jobbat tjejen ! Snart blire tjejkväll med ljusmys mmmm....

2009-10-28 @ 22:52:17
Postat av: A-M

Tjejkväll med ljusmyyyyssss, där sa du nåt! Det får vi ordna! Lyckas vi hitta gemensamt hål i våra scheman, tror du??!!

2009-10-29 @ 07:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0