Sover illa igen... inte bra

Idag har jag varit sjukt trött. Funderade allvarligt i morse på om jag skulle sjukanmäla mig och stanna hemma och sova. Men tänkte på karensdagen och blev snål. Och fick dåligt samvete. Jag är ju inte SJUK, bara sjukt TRÖTT. Inte riktigt samma sak...

Undrar hur mycket fel jag gjort idag??? Det visar sig om knappt en månad, när grejerna lev och kunderna upptäcker att det är fel. Inte så att de läser ordererkännandena och DÄR ser att det är fel... så man kan rätta till det medan tid är! Nejnej, man väntar till grejerna kommer innan man reagerar... suck. Kanske klarar mig också, för det är ju rätt lite order nu, så det var väl banne mig om det inte ska kunna bli rätt, behöver ju inte stressa direkt!

Har köpt doftljus i tealight-modell och tagit med värmeljuslyktor hemifrån, så nu ska det bli väldoft och mys på min arbetsplats! Är ju lite ljustokig! Har alltid varit. Vet att det finns ett fotografi på mig när jag är i sjuårsåldern, har tänt ljus på hela rumsbordet, satt på mig finaste klänningen, och så har mamma fotograferat! Just nu fick jag ett väldigt stort behov av en scanner, känner jag! hihihi

Struntade i jobbgympan och tog doggen till skogen istället, medan det fortfarande var ljust. "Sprang" femman runt backen. 41 min drygt. Gick en 5-7 min också, i slutet av motlutan, och hämtade andan en stund, innan jag fortsatte... Då snöade det lite! Eller aningens snöblandat i regnet är väl närmare sanningen... Det är alldeles för långsamt egentligen, men nu är jag glad för var gång jag lyckas övertala mig själv att faktiskt ge mig iväg ut! Prestera får vi göra till våren! Nu är det endast underhåll som gäller...

Dotra bar iväg ut på sin löprunda, knappt 3 km, när jag kom hem. Hon sprang i snö hela vägen. Snacka om lycklig unge när hon kom tillbaka!

Hemma igen blev det spisjobb. Skala och dela några STORA potäter, och koka. Dela korvar i mindre bitar och steka. Finhacka gul lök och röd paprika och finriva morot som jag brynte i kastrull och slog på en liten slurk vatten att "koka" klart i. Dela och skiva en avocado. Göra mos av potäterna. Äta. Gott! Tycker det ÄR så gott med riktigt potätmos! Och så ska man använda lite grann av kokvattnet för lite extra smak. Räckte gott och väl till matdosor också!

Ta reda på mitt matlagningskaos är mindre kul... men även det är avklarat. Nästan allt. Spar lite till i morgon, orkar inte nu, för nu ska jag lägga mig i hopp om att jag kan sova några timmar. I natt lurade jag av strax innan klockan ringde... sovit en timme eller två. Samt sovit dåligt, tre fyra timmar per natt hela förra veckan och för lite i helgen, så nu är hon trött, minst sagt. Nästan som förr i världen. Innan jag drog från barnens far. Då var det slut med madam. Riktigt slut. Men det tar vi en annan gång. Kanske.


Så, gonatt gott folk, tack för att ni läser, dröm vackra drömmar och vakna pigga!



Kommentarer
Postat av: John

Hoppas du fick sova bra denna natt vännen.

KRAM

2009-10-07 @ 05:39:12
URL: http://metrobloggen.se/blueblog
Postat av: Sanna ,

All I want to do is to make love with you är riktigt bra låt :D

2009-10-07 @ 06:26:57
URL: http://sannabrink.blogg.se/
Postat av: EvaHill

Usch, att sova dåligt är inte kul. Hoppas du får ordning på det snart.

Kram!!

2009-10-07 @ 13:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0