Suck

Längtar hem.
Sitter på jobbet och har väl gjort det jag måste, det jag hade på bordet.
Väntar ut tiden nu.
Vill hem och sova...

Hoppar träningen igen, för tredje gången...
Shit va hopplöst. Urdåligt!
Orkar inte, har mycket att göra hemma.
Stressande att behöva sitta här då!

Planen för kvällen är att städa och laga riktig mat och handla. Då hinns inte träningen med... Har slarvat med disken ett par kvällar. Inte orkat. Har en maskin rent att ställa in i skåpen, och massa att ställa in i den tomma maskinen sen... Blir säkert full! Suck. Full diskbänk, med andra ord. Måste börja med att röja för att kunna göra mat och stöka till igen... suck.

Sen golven. Ta reda på ren tvätt. Kanske jag kan få dotra att gå med doggen? Då får ju inte jag motion och luft! Men å andra sidan lär det vara svårare att få henne göra något annat av det som ska göras... suck.

Gårdagen gick åt till att titta på, lukta på, syta liten nyfödd bäs, knappt två dygn! Så sööööööt!! Tog mig en timme ca, sen hem och bära in högen med 3 kubik ved från gräsmattan till vedboden, det tog ca 1½ timme, då var kl 20 och det var mörkt! Svårt hitta alla vedpinnar i mörkret! Undrar hur många som blev kvar...? Tror det mesta kom in i allfall. Sonen hjälpte till och var jätteduktig!! Belöning väntar honom för det.

Sen skulle jag försöka göra något att äta. Det blev havregrynsgröt...
Piffade till den med lite hackade russin, skulle vara snäll mot barnen, men fick ju skäll, förståss... suck.
Alla russin som försvinner, ska tydligen molas för att var goda, och inte blandas i gröt eller bakverk, då blir de "äcklig". Suck.
Hur man än försöker blir det fel och skällning vid matbordet... suck.

Vill ha prinsens sällskap och hjälp, hämta styrka, kraft och motivation ifrån, men det verkar inte funka på det viset. Vi har ett lite underligt förhållande... blir inte klok på vad vi håller på med! Det kanske löser sig, reder sig med tiden, på ett eller annat sätt. Det visar sig. Det är som det är, jag accepterar det. Förhoppningsvis bär tålamodet frukt, nå'tag!

Trivs ju med'an! Tycker ju om'an! Jättemycket.
I allafall när han är på den ljusa sidan. Han har en mörk sida också. Den är inte så kul. Tillsammans med mig är han alltid på den ljusa sidan, och när han är på jobbet. Det är när han är hemma själv han grottar ner sig i den mörka sidan. Säger han ska sluta med det, men det tror jag när jag ser det. Dr Jekyll och Mr Hyde. Personifierad. Nu känns det som jag avslöjat lite för mycket, men det bara kom ut genom tangenterna direkt från hjärtat... Raderar inte. Kanske får ångra mig? Tar den smällen då... om det kommer någon.

Nu får jag gå hem!
Ha en bra resten av kvällen!
Tyvärr har det redan börjat skymma... snart är det mörkt kl tre! :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0