Tre månader senare, knappt

Nu har jag bott i mitt slott i nästan tre månader, flyttade in 31 juli 2009. Det enda jag har gjort är att måla skrubben, resten är som det var. Jag ska, när andan faller på, göra något åt den blå väggen och den fula bården i allrummet nere, samt den gula fondväggen i badrummet! Men som sagt, det fungerar.

Idag har jag skruvat upp (äntligen!) tavellisterna jag köpte för två månader sen eller nåt. Har ju inte haft nån skruvdragare... Men det har jag nu! Borrskruvdragare. Har även skruvat upp två kroklister, en i tvättstugan och en i hallen! Känner mig såååå händig! hihihi Inte har jag gjort sånt förr! Man får börja i liten skala...

Har nästan alltid bott i hus med betongväggar, så man har fått fundera både en och två och tre gånger innan man tagit hål med slagborr, alltså någon annan har tagit hål efter mina anvisningar, här är det gipsväggar. Kräver ju plugg även det, och blir fula märken om man gör fel...

Lite bilder från resans gång så här långt, lägg märke till att jag haft lite möbleringsproblem med skåpen och de höga hyllorna...! Och matbordets placering. Nu står ett större och rejälare köksbord på önskelistan, med sex stolar. Ek såklart. Skulle bra gärna vilja ha mattor också, men det är så opraktiskt när man har hund. De är rena en dag, sen är det en eller flera leriga tassar på dem... så det blir inga mattor. Inte då än på ett bra tag!


 
1 augusti och 6 augusti


9 augusti


26 oktober, har fått upp tavellister idag, och har redan flyttat om tavlor!
Madonnan har fått flytta ner till vänster tillsammans med de två stora vinglasen,
de gröna ljuslyktorna står i höghyllorna där glasen är på bilden...


6 augusti


26 oktober


Kommentarer
Postat av: Christina

va mysigt det ser ut i slottet.

2009-10-27 @ 06:10:39
Postat av: Elisabeth

Hello!

Vad fint det blev med hyllan och tavellisterna!

Och tar gärna en fika vid köksbordet! Jättemysigt! :)

2009-10-27 @ 11:41:48
Postat av: John

Blev bra det där :) Fått till det bra och det ser ut som du bott in dig lite redan.



Host .... ynk får nog stanna hemma i morgon..

Jo är faktiskt förkyld nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0