Hahaha!!

Idag, eller i kväll snarare, har jag spelat innebandy!! Det var hur kul som helst, så det kommer nog att bli måndagskvällssysselsättning i fortsättningen. Hahaa!

Får försöka lära mig planera lite bättre, för att få bättre flyt här hemma, om jag ska hålla på med div aktiviteter om kvällarna. Det här med mat, t ex, att det finns färdigt att värma. Laga mycket på helgen och pytsa i matlådor... t ex. Sånt är jag urkass på! Istället får man stå och snabbt sno ihop något - hur kul är det? Och hur bra blir det, rent näringsmässigt? Nada. Hel och halvfabrikat. Inte bra för varken plånbok eller kropp! Nixepixe, måste lära mig att planera och organisera! Skärpning, madam!

Hann in och pussa lite på prinsen också, typ 5 min, hej, puss och kram, hej då... suck. Vilket liv!

Hem, natta barn, prata i tfn som ringde samtidigt, och ut med hunden som hade fullt sjå att knipa igen tills vi kom ut. Stackarn... Nu har jag dessutom fått i mig lite mat, och börjar känna av lite trötthet, så då är det nog läge att inta sängen för nån timme, innan klockfan ringer...

Hann in, nä, kom ihåg, att svänga in till VVS-butiken på hemväg från jobbet också, så nu har jag fått bytt änden på kranen till tvättstället uppe. Vattnet har sprutat åt alla håll där, utom neråt! Den var lite misshandlad, ihopklämd, dessutom, när jag fick loss eländet i lördags, så var det träflisor inifrån! Ja, träflisor! Hur i all sin da'r har det kunnat hamna träflisor i kranen???? Genom vattenledningarna!!??

I lördags var jag på en riktig shoppingrunda i byn. Skulle handlat den där krangrejen men då hade VVS-butiken stängt, därför blev det idag istället. På Erikshjälpen och köpte vinterjacka till sonen, överdragsbyxor och -jacka till dotra, tänkte mest på hennes friidrottsträning. Till Edmarks och köpte morakniv, grävspade och lövkratta. Till Högbergs hund-vad-den-nu-heter och köpte reflexväst till Teo. Till Lantmanna och till Edsbybagarn och till mataffären och handlade lite mat som jag glömt när jag storhandlade förr en dag och sånt som jag kommit på att jag skulle behöva till kvällen.

Väl hemma skruvade jag tillbaka krangrejen och skrapade bort (med nyinköpta morakniven!) lite löst skrufs från badrumsmattan undertill runt silen och spruta in silikon. Sen på med tunga böcker, 5 st vägde visst 8,8 kg, och det är nog 13st tror jag... Får ligga så någon dag och förhoppningsvis trycka till mattan som lossnat lite från golvet av tidigare fukt. Torrt nu. Sen får jag se om röret passar, det såg inte ut så, röret kommer för högt i jämförelse med anslutningen från karet... Kanske behöver lite hjälp där...? Det är antagligen det som gjort att det gått sönder lite innan, att röret har spännt sönder, liksom... Då är det ju dumt att sätta tillbaka samma rör på samma vis, för då lär ju samma sak hända igen, förr eller senare...

Nu ska jag leta fram spikis och lägga mig på han en stund, och slappna av och kanske kunna sova!


Kommentarer
Postat av: Christina

Det låter som om du har fullt upp:)

2009-09-08 @ 06:05:27
Postat av: A-M

mhm, vill så mycket mer än tiden räcker till! Kan man inte införa ett system som ger heltidslön fast man bara jobbar 25%?? Då skulle jag hinna med allt, tror jag, utan att prioritera bort något! Eller heltidslön till 0% arbete, kan gå dit på fikarasten! hihihi

2009-09-08 @ 12:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0