Höst

Varit ute med Teo nu på morgonen. Har ju sån tur att dotra ofta fixar det nu för tiden, men just idag var det min tur. Kallt. Blött. Mörkt. Höst när den är som sämst. +3,8 grader. Det regnade som attan i går kvällst, men uppehåll nu. Ruggigt. Hua.

På hemvägen såg vi en som bar iväg ut på en löprunda. Men hallå! Springa strax efter kl 06 på morgon??? Ja, inte jag i allafall, även om jag många kvällar tänkt tanken att i morgon bitti, DÅ ska jag minsann ut och springa! Men inte då, och nu har jag slutat tänka tanken ens! Ingen idé! Varken min kropp eller knopp är vaken då, så enda effekten av en löprunda i tidig morgonstund, är väl att jag gör illa mig, och det är ju bra onödigt!

Frukost nu, sen in i duschen och så till jobbet. Innebandy i kväll, om det inte blir en längre hundrunda istället. Vi får se. Men kul och schönnt med innebandy också.

Vad har helgen bjudit på då? Jag köpte ett par stövletter i lördags! Som jag har letat och velat ha stövletter! Säkert två år! Men med mina älgklövar, så är det inte gjort i en hast, inte. Fötterna får ju liksom inte plats i dem som jag provat under den här tiden. OM man får ner foten i dem, så går det inte att dra igen dragkedjan...

Men nu serrö, nu har jag hittat ett par som fötterna får plats i, som gick att stänga igen OCH som är lagom på längden! Ofta får jag köpa skor som är en till två storlekar större för att foten ska få plats på bredden och höjden, men nu funkade 39! Så nu blev det inte snöskor/skidor/pråmar på fötterna, utan fina skor! Tänk va lycklig man kan bli för ett par skor!



På fredagen var jag och Prinsen på bio! "Flickan som leker med elden", eller "Hon som brinner" som han sa vid ett tillfälle! hihihi Efter bion gick vi på en av pizzeriorna och åt varsin kebabrulle med ost! Har jag inte ätit förr, och det var jättegott! Och OJ så mätt jag blev...

På lördagen kom Sandviks-bruden, A. Vi skulle på Nya Tuppenz, dansa och ha kul! Nu gick det inte riktigt efter planen, men vi hade kul ändå.

Söndag gick mest i vilans tecken. Åka runt och hämta glömd jacka, lämna tillbaka lånat halsband, lämna tillbaka MC-ställ och hjälm. Ingen var hemma, vaken eller sugen att bjuda på fika, så jag åkte vidare till en annan kompis och fikade och snackade bort en stund, innan jag åkte upp och hämtade barnen. Livet återgår det normal igen. Jobb, mat, träna, tjata, bråka, tjata, tjata och gnata ett par veckor.

Nähä, nu har klockan blivit på tok för mycket igen, så nu blir det bråttom om jag ska hinna!
Ha en bra dag!!


Kommentarer
Postat av: John

Snygga skor. Springa på morgonen...inte jag heller. Är nog en viss sort som pysslar med det. KRAM

2009-09-28 @ 17:03:35
URL: http://metrobloggen.se/blueblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0