Igår var en annan dag... hahaha

Herreminje vilken förmiddag det var igår! Ja, hela dagen, men värst på förmiddagen! Måste skratta! hahahahaha

Kallt på morgonen, vilket gjorde att jag tog två jackor på morgonen, en vindjacka över softshell-jackan... Cyklade till jobbet.

Väl inne vet jag inte hur många gånger jag försökte slå tfn-nr via miniräknaren och räkna via telefonen... ett antal gånger! Tfn ringde i ett, försökte även svara via miniräknaren någon gång... hm? Kan meddela att det går inte så bra, varken ena eller andra!

Ett beställningsunderlag bara var totalt borta! Katastrof! Tror jag ägnade en halvtimme åt att leta papperslapparna, för naturligtvis var det på just DEN som det var ett frågetecken kring en ritning... suck! Hittade den till slut, hos min reg.ansvarige, dit jag själv lagt det tillsammans med avtalet, då det var en liten fundering kring det... suck igen! Det blev utrett vad gäller ritningen, och det var INTE jag som felat!! Den här gången... är väl bäst att tillägga!

Så blev det då plötsligt lunch, förmiddagen gick ju i ett huj med allt tumult som plötsligt uppstod efter några veckors stiltje. Cyklade hem i stark motvind och motbacke, pust! Stack näven i fickan och drog världens längsta fulaste ramsa... Nycklarna! Låg ju kvar i fickan på vindjackan som jag lämnat kvar på jobbet! Det var ju mycket varmare vid 12 än vid 08! Bara att cykla tillbaka...

Kom på efter vägen att jag kunde svänga in till Statoil och köpa mig en salladsbytta. På vägen dit kom jag på... undrar om jag har plånboken i väskan, eller om jag av någon outgrundlig anledning lagt den i skåpet precis idag när jag annars inte brukar göra det...??? Allt annat var ju tok, så varför inte?! Men nej, den låg i väskan! En förutsättning för att kunna betala OCH komma in på jobbet igen, då dörren låses 12-13 och man måste ha kortet för att komma in, som ligger i plånboken!

Sen förflöt eftermiddagen utan större missöden, förutom att jag var konstant sugen på godis! Lyckades inte motstå frestelsen helt, en daim och två små 70%'are gick det i...

På kvällen hoppade jag innebandyn och tog en löprunda med hunden. Attans vad kallt det var! Bara 6,6 grader, men jag tänkte att jag bli varm nå'tag, och tog inga vantar och ingen mössa. Det skulle jag ha tagit på mig! Hua va jag frös om händerna framförallt! Jag lyckades dock ta mig runt UTAN att snubbla och ramla och vricka några fötter!

Hem och äta och duscha och gå och hälsa på Prinsen en liten stund. Hem igen, te och lite tv och lägga sig vid ca halv elva, vilket är tidigt för mig! Men kunde jag sova?? Icke! Låg och snurra och vred till halv tre, då var jag upp en liten vända och så kröp jag ner igen. SEN lyckades jag somna av en stund. Så tre fyra timmar har jag sovit. Trött... Är det fullmåne?? Brukar ha svårt att sova då. Har noll koll själv.

Idag blir det lite jobbgympa, sen hem och inget särskilt på schemat efter det. Slappa och lägga sig tidigt igen, se om det går bättre att somna ikväll...??

Lunchen slut. Tack och bock, på återläsande!
Ha en bra resten av dagen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken tokig måndag...Tur man va ledig då...

2009-09-29 @ 13:27:31
Postat av: A-M

Ledighetskommittéen!! hihihi

2009-09-29 @ 17:13:58
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Eva H

Men jisses vilken virrvarrdag. Tur man inte var i vägen.

2009-10-01 @ 00:42:21
Postat av: A-M

Somliga dagar ska man inte kliva ur sängen...

2009-10-01 @ 18:32:07
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0