Inte egentligen

Har legat i badet och funderat en timme drygt. Skrynklig som ett russin, insmord och väldoftande nu. Har under tiden i badet "skrivit" många bloggar i huvet, men egentligen ingen som man kan offentliggöra... Inte ens fast jag har ett snitt på blygsamma 7 läsare per dygn. Ibland ända upp till 20, men bara om jag länkat från Facebook! Då ökar det markant! Annars ligger det runt 5-7 unika besökare, som gärna återkommer flera gånger om dan! Det är ju kul, gulligt rent av, att man väntar nå' mer! Tack snälla goa ni!!




Har egentligen inget nytt att förtälja. Dagar kommer och går, den ena väldigt lik den andra... Känns lite tjatigt, faktiskt. Har inget djupare att förtälja. Mina djupa funderingar behåller jag för mig själv ett tag till.

Som vanligt känner jag ett stort skrivbehov, men vad hjälper det, då jag intet har att skriva om!?

Måndag; innebandy - vilket var skitkul, återkommer på måndag, och alla andra måndagar!
Tisdag ; jobbgympa, får se hur länge jag hälar... betyder "ids med", då det inte ger någon utmaning!
Onsdag; ojämn vecka skjutsa jänterna till friidrotten, och antingen springa i affärer eller titta på deras träning
Torsdag; var på spin/push-pass, men det var bara jag, så det blev inställt, kanske blir träning till veckan? Om det kommer fler!?
Fredag; sprungit med doggen över Kråkberget. Knappt 6 km. Jobbigt. En utmaning. Ska ta bättre än 38:34 nästa gång!

Förra veckan på jobbet var det "mycket" att göra. pefa var på semester. Tog mycket av hans ordrar, och mina, då fyllde jag större delen av dagarna. Nu är han tillbaka, och då är det lite lite att göra igen. Blir långa dagar... Hoppas att det vänt, känns lite som det, eller om det är högst tillfälligt!?

Alldeles för snål för att nyttja några av de 36 timmar/år vi har för typ tandläkarbesök och sånt, t ex gå hem tidigare när det är lite att göra. Man försöker hitta något! Och nyttja de timmarna till julledighet istället! De kallas något alldeles speciellt, men det försvann just... Skogs- o träfacket har 64 sådana timmar, vi inom Unionen har "bara" 36... Av någon anledning finner jag det lite orättvist! Arbetstidsförkortning...?? Heter det så? 

Prinsen är inte här. Borde vara här. Eller inte... ???
Kommer i morgon! Så, om jag går och lägger mig, blir det  "i morgon" snabbare!? Eller?? Bara något man tror? I vilket fall som helst, så lär Prinsen inte dyka upp förrän efter lunch... Han sover till dess!

För dig som vet att jag är nagelbitare sen födsel och ohejdad ovana, kan jag meddela att jag ha 7 av 10 naglar i hyfsat skick nu!!! Det ser jag som mycket glädjande!

Då jag senaste veckorna fuskat och ätit både ost och choklad, har jag åter fått "horn" och dålig hud i ansiktet... Den typ månad jag var duktig och avstod, lyckades jag se hyfsad ut! Så, bara att inse, choklad/ost ELLER slät hud... suck... Abstinensen är svår och suget ännu svårare att motstå... finns bara ett - man måste bestämma sig! Antingen livets goda och horn/finnar, eller avstå livets goda och ha slät hud... hm... vill ju både ha livets goda OCH ha slät hud!!!! Varför måste man välja!!??

Nähä, nu är mitt andra glas vin strax slut, och jag är mycket trött, så nu är det nog dax att krypa till kojs... ska nog ta fram spikis också, så blir det riktigt bra! Man somnar bra på den, då han tvingar en att ligga still!

Nattinatti tills vi skrivs igen!
Lite mysbelysning i min ensamhet...







Kommentarer
Postat av: Christina

Hej! Va mysigt du har det i huset. Kommer förbi någon kväll men jag ringer först.

2009-09-14 @ 08:14:00
Postat av: A-M

Gör det! Du är så välkommen!

2009-09-15 @ 18:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0