Lite av varje

Vet inte vad jag ska skriva om egentligen, bara att jag har ett uppdämt skrivbehov! VILL!!!

Tog lite bilder innan idag, när vi var i trädgården och jobbade, jag och dottern. Jag klippte och hon krattade. Det syns inte jättetydligt att det är pjaskpjask i gräset, men det var det verkligen!




När jag ett tag senare fotade krusbärsbusken som äntligen kommit i jorden, som jag fått i flyttgröt av Sandvikarn, så HÖRDE man hur det - ja, hur lät det egentligen? Det kom ett ljud från gräsmattan! Blött ljud! Ett "tickande" på något vis, vet inte om det var vattnet som liksom sögs upp av den redan väldigt blöta jorden, eller leran.


Krusbärsbusken och början till en vedhög!

Vi fick även lite ved idag! Tre säckar. Början till en vedhög och något att testa elda i kaminen med, men inte idag. Det stod på lappen att man ska börja elda försiktigt i ett par tre dagar, och känns det bättre att börja elda en fredag än en söndag...

Sen bör man nog ha en något större vedhög, för denna är nog slut när de tre dagarna gått ,och då finns inget att elda "på riktigt" med! Måste nog börja se mig om efter ved att köpa! Lite fel säsong, men vem vet, kanske finns att få tag på!? Denna hög har jag fått till skänks, till och med hemkörd. Endast med löfte om att få säckarna tillbaka! Såklart! Men måste laga en, för sidsömmen sprack fullständigt när vi kånkade in i vedboden med den och tömde ut... De andra två höll sig hela. Den här var trasig redan när vi började kånka, men vi fick tag i den på fel ställen och på fel vis, så det sprack rejält!



Fin blomma som jag inte vet vad det är och dotras jordgubbsplantor hon ska ha inne i vinter...

Efter avslutat flit i trädgården och lite mat i magen, blev det så dags att klippa färdigt vovven... Han hade fått vila färdigt, helt enkelt! Öron, skägg, lugg och mössa fick sig en omgång, lite slarvigt blev det nog, både jag och han hade tröttnat på det där. Men det duger för en sällskapshund som inte ska på utställningar!


Kroppen tog vi inne med maskin, mina springskor, sopskyffel och klippmaskin för att illustrera hur mycket päls det trots allt blir, sen tog vi huvud och tassar med sax ute, lite mindre, men med tanke på bara huvud och lite på tassar ganska mycket det också...

Han är dock mer kortklippt än det var meningen, för jag var tvungen ta mellanskäret på klippmaskinen... det längsta var för långt, så att säga, han var för tovig, så det bet inte. Mellanskäret gick under. Tur jag inte behövde ta kortaste! Då hade han blivit nakenfis! Långa ger ca 9mm kvar, mellan ca 6mm, korta ca 3mm.

Sen blev det till att dammsuga inne, päls, grus, gräs... Sen var det väl dags för hundens dagliga motionsrunda. På med löparkläder, kortbrallor och långärmat, midjebälte och kopplet i det ger fria armar och mindre trät på hund som drar och rycker och ska nosa och pinka... räcker väl att göra ifrån sig behoven i början??!!

Blev 5,89 km när jag mätte upp det på jogg.se när jag kommit hem. Var betydligt tröttare efter den rundan än efter tjejmilen! Måste ha sprungit bra mycket fortare, eller så var det för att det är så urbota trist väg att springa efter Bergavägen, nedre Ämnebovägen och efter gångvägen längs nya Faluvägen, det är såna långa raksträckor! Lämpligt för det är nära hemma och lagom långt, men ack så trist väg! Inget händer!


Slagen hjälte. Jobbigt att vara hos frisören ett par timmar, om än uppdelat, se på när de härjar i trädgården och sen springa på det...!

Det får räcka för idag! Nu har jag fått i mig min tekopp, nej, min sedvanliga kopp med kvällste ska det nog vara! hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0