Samma lika

Inget nytt under solen här inte!

Allt knallar på i samma invanda spår... Känns lite trist att uppdatera bloggen då! Har ju inget att berätta!

Det mest nya som hänt är väl att jag har börjat få till en inköpslista och en beställningslista till IKEA och till ELLOS... Yiiihaaa, vad spännande! hm...

Ev att jag o Prinsen ska på bio på fredag, men det är ju bara onsd än, så det hinner ju ändras flera gånger om, särskilt som han gått och blivit sjuk. Sjuka karlar brukar ju vara allvarliga saker!

På jobbet är det lugna gatan. Fick förresten våra nya skåp i går, jag och E. Part-skåpen. Mitt med björkstomme och vita fronter, ben o handtag silver, lådkassett och värdefack i vitt. Hennes skåp likadant men helt i vitt/silver. Och ett skrivarskåp. Eller skåp till skrivaren och faxen... blir ett skrivarskåp. Skönt slippa se pappershögar och kartonger som stod "bakom" jalusiet som ingen någonsin orkade dra igen! Med skjutdörrar är det piece of cake att dra igen för det vi inte vill se!

Egentligen tycker jag att det helvita skåpet är snyggare, men tyckte att det smälte in bättre med bjk-stommen till mitt skrivbord som är i bjk... E har också skiva i bjk, men ville ändå ha helvitt skåp. Det blev bra!

Nu ska jag cykla hem i motvinden. En sväng förbi ICA ska jag allt, då det pep i mobilen och min dosa till TV'n ÄNTLIGEN har kommit. Den som tillsammans med bredbandet skulle fungera från den 1 augusti... Bredbandet kom ju för ett par veckor sen, NU tv-burken, så jag hoppas att det fungerar friktionsfritt att koppla och få igång eländet nu då. Skulle få erbjudandet i 6 mån i stället för 3 som plåster på såren, så jag hoppas att även det blir rätt! Vi får väl se...

Ha en bra kväll!
Jag ska laga cykelkedja och koppla tv...

Kommentarer
Postat av: Christina

Fullt upp som vanligt:)

2009-09-24 @ 05:51:05
Postat av: A-M

Ja, det blir ju så, när man själv ska fixa allt, som många andra är två om att dela på...



Cykeln fixade jag, lyckades koppla digitalboxen också, men inte få igång den, saknas ett brev med koder från Telia, och ev ett kort också, vet inte om det behövs eller ej...??



Och gå till syrran din och fick mig lite kaffe och en pratstund!

2009-09-24 @ 07:09:10
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja det är viktigt du går bort en stund och blir lite upp-passad du å.

2009-09-24 @ 08:21:00
Postat av: Eva

Det här med sjuka karlar har man ju hört sedan barnsben. Och sedan jag blev sambo och insåg att det faktiskt var sant så har jag jobbat hårt med att vara lika sjuk som dem. Sist jag hade en rejäl förskylning så gjorde klart direkt vid frukostbordet att jag var sjuk. Därför var det förbjudet att ställa frågan: Eva, tänker du laga mat. Nu är det jag som ska bli uppassad av er. Klara besked och jag fick vara i fred hela dagen.

2009-09-24 @ 16:51:26
Postat av: John

Kan säkert se de fria kanalerna utan kortet medan du väntar på det.. Hoppas han piggar på sig! Förkyld och kille det vet jag själv=dålig kombination..

2009-09-24 @ 18:50:53
URL: http://metrobloggen.se/blueblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0