Är helt ur slag...

...men ska försöka få ihop en liten rapport ändå. Helt sakligt.

När skrev jag sist då, äsch, skiten samma.
Helgen var bra. Ensam på fredag med bad i massa bubblor av väldoft. Sen smorde jag in mig i mera väldoft, och gick och la mig. Städade nog också innan badet, när jag tänker efter, och sprang en vända med Teo. Och drack lite vin!

Lördag förmiddag uträttade jag lite ärenden, slängde skräp i återvinningskontainrarna vid ICA, handlade lite gott till kvällen och införskaffade plugg för gipsväggar. Återstår en borr, så kan jag börja få upp saker på väggarna! OM jag törs borra på egen hand...?? Har ju inte hållit på med det förr...


Utsikt från Kråkberget, 2007-10-14

Prinsen kom på lördag eftermiddag. Vi tog en prommis över Kråkberget med Teo, så gjorde vi i ordning den goa maten jag inhandlat och käka. Mmmm, va' gott! Fläskfilégryta. Med ris och bandpasta, eller äggnudlar var det väl. Kunde inte bestämma oss för ris eller pasta, så då blev det lite av båda delar!

I grytan, förutom fläskfilén, även gul lök, vitlök, riven morot, cocosmjölk, som fick sjuda till sig ett tag med köttet, så i med röd och grön paprika och färska champinjoner på slutet. Hade även i ca en msk Thai Green Curry ur en burk Creme BonJour Cuisine. Kollade film och hälsade på hos kompisar en stund. Söndag middag åkte han hem igen.

Jobba måndag och så innebandy på kvällen. Jobba idag. Skulle varit på jobbgympan, men hoppade det. Tänkte gå en vända i finvädret med Teo, men tog ett varv med gräsklipparen först, och så ville jag inte ut mer. Dotra skulle till skogs och springa, så jag bad snälla söta, ta Teo med dig! Det gjorde hon!! Tack snälla!

Hon har varit med på Skolfriidrottsmästerskapen idag, men hon verkade missnöjd med sina resultat...? Längdhoppet gick tydligen inte alls, det har hon vunnit i både fyran och femman, 800 m kom hon tvåa, slagen de sista två metrarna före mål! Kan förstå om det känns lite försmädligt, faktiskt. Staffetten vann deras lag. Så egentligen borde hon väl vara mer nöjd än missnöjd, tycker jag!

Sonens cykel blev stulen igår medan vi var på innebandyn. Han följde med för han ville titta på, och under den timmen var det någon som stal hans cykel... Jag blir så himla förbannad!!! Jag blev så fruktansvärt ARG när vi upptäckte det, så urbota förbannad så jag hade svårt att inte drämma klubban allt jag orkade i första bästa ungjävel som kom ivägen. Lyckligtvis lyckades jag tygla mig, slog den i marken några gånger i stället, så vi får väl se om den är hel nästa måndag, eller om den ramlar i bitar då!

Denna cykeln fick han i början på sommarlovet, den förra cykeln blev stulen i maj. Förra cykeln hade lås, som inte användes, för det tar alldeles för lång tid att låsa resp låsa upp när man ska iväg eller parkera. Det satt på cykeln, och försvann således med den. Den här nya cykeln hade inget lås, eftersom det känns onödigt att lägga pengar på något som inte används. Dessutom har jag glömt att inhandla lås... mitt fel att cykeln blev stulen, således! FÖRBANNADE JÄVLA USLA UNGJÄVLAR!!! Ouppfostrade slynglar!! Man STJÄLER inte andras saker. Punkt! Kan inte tänka mig att det är annat än ungjävlar som snott den!

Nu får han ha reservcykeln, utan växlar, utan stöd, vinda stänkskärmar, tills den blir stulen, så blir han utan cykel helt sen. Då kanske han inser, efter att fått GÅ i några månader, att det kan vara bra att lägga en minut på att låsa sin cykel när man lämnar den! Fortsättning lär följa, förr eller senare. Jag sa åt honom att det är bättre att köpa 100-kronorscyklar, så känns förlusten när den blir stulen inte så stor. Man kan lätt köpa en ny, många nya, innan man kommer upp i värdet av de två nu stulna cyklarna.

Idag har jag fått veta att Patrick Swayze tydligen dött i cancer. Jag visste inte att han hade cancer... synd, för han var bra och snygg! Man får väl grotta ner sig i soffan en stund nu då, och grina till Dirty Dancing. Kura under en filt och drömma om att någon bryr sig lika mycket om en som de gör på filmen. Men det är sådant man bara kan drömma om, inte få uppleva i verkligheten...

Ska ta min tekopp och förflytta mig till soffan, ladda DVD'n, krypa under filten, se och drömma... en och annan tår lär rinna nerför kinden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0