Träning, te och spikmatta

Igår kvällst blev jag lite gladare i själen igen. Lite gladare. Inte helt ok, men gladare. Känns skönare, lättare. Inte så tungsint. Det är bra. Eller i varje fall bättre!

Gjorde kycklinglår i ugn igår.
Snodde ihop en egen "grillolja" bestående av gul lök, vitlök, olivolja, soja, halv hönsbuljongtärning, salt, vitpeppar, dragon, curry, en liten sked Thai green curry fr Creme Bonjour Cuisine, kanske något mer som jag inte kommer ihåg nu, och så körde jag alltihop med mixerstaven till en smet och penslade/kladdade på kyllingbitarna. In i ugnen. Koka ris. När kyllingen var klar, tog jag lite av stekskyn i en kastrull, spädde med vatten och grädde till en sås.  Voila, och så var det en gottig middag som räckte även till matlåda idag och kvällsmat idag igen... Nu är det slut. I morgon har jag beställt tacos i matsalen på jobbet! Mumsigt värre!

Idag var jag och tränade. Ikväll var vi några fler själar, så nu blev det inte inställt! Det var nog en sju tio stycken eller så! Halvtimme på spincykel, och så halvtimme ca push och lite plankaövningar, stretching. 1 tim 15 min totalt. Kul, svettigt, jobbigt. Kommer antagligen åka på grym träningsvärk i mina svaga stackars armar och axlar... Men vis från tidigare erfarenheter, tog jag inte så mycket vikt på stången, men ändå, det kändes ordentligt... Men det var ju meningen också! Får se om jag orkar pallra mig ur sängen i tid, och hur kroppen mår, om det blir ett till lika pass på lördag... eller inte.

Hittade en tekanna idag! Har varit på jakt efter en tekanna i snart två års tid, utan att hitta det jag söker... Men idag, äntligen! Var och handlade efter träning och mat, och då hade de helt plötsligt en kanna som föll mig i smaken (är ju lite kräsen också!), så då slog jag till. OCH det blev även en filterhållare och filterpåsar, så nu kan jag brygga en liter ca åt gången! Perfect! Det verkar bli bra också, dricker första bryggningen nu! Jo, och en lite bricka! Så jag kan ha tekoppen bredvid mig i soffan, sen när jag får boxen så jag kan titta på tv.

Börjar faktiskt längta efter det nu. Har inte sett på tv sen jag flyttad hit! Det var den 31 juli. Nu är det 17 sept. Nästan två månader! DVD'n funkar, och har fått gjort rätt för sig ganska mycket under den här tiden, men ingen Idol eller andar nöjesprogram, inga kriminalare, inget kul, spännande... Inga nyheter! Vad händer i världen? I Sverige? Kollar ju inte tidningen på nätet. Tänker inte på att köpa kvällstidningar heller, bara någon enstaka gång när jag köper Aftonbladet till dottern! Åh andra sidan är det rätt skönt att inget veta om allt elände som händer...!

Näppinäppi, nu är kl 22, och jag borde alldeles gå och krypa ner nu. Har sovit alldeles på tok för lite senaste veckan. Ska nog ta fram spikis också, och ligga på den en stund. Brukar somna ganska snart på den, så vaknar jag en timme senare eller nåt, slänger ner den på golvet och sover vidare! Istället för att ligga och vända och vrida och inte kunna somna på en eller ett par timmar.

Det sägs att de där spikmattorna bara är bluff, men so what? För mig fyller den en funktion - jag somnar! Den får säkert igång en bättre blodcirkulation också, så då kanske jag får lite mindre träningsvärk i morgon eftermiddag?! Den teorin visar sig. Å andra sidan vet jag ju inte hur mycket träningsvärk jag skulle fått utan den...! hihihi Tron fyller nog också en viss funktion i det hela...! hihihi

Nattinatti, sov gott och ha underbara drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0