Lördag 27 februari

Jag är lite förtretad!

Min kamera uppför sig inte som den ska!
Jo, jag kan ta bilder, zooma in och zooma ut, men det är endast det jag kan göra! TVÅ knappar på den vill inte fungera! Varav den ena måste jag trycka på för att kunna ladda in bilderna till datorn! grrrrr...

Letade fram dotterns kamera, ifall det skulle vara så enkelt som att hon har lika storlek på sitt minneskort - men det var det ju inte! Hennes var säkert dubbelt så stort! Både rent fysiskt, och det var väl det som var problemet, men även kapacitetsmässigt. Och lilla facket på lappen, för just minneskort (tror jag?) är alldeles för stort! Undrar om det finns någon slags adapter eller vad det kan tänkas heta, att lägga minneskortet i, som passar i lappen sen??

Det är väldigt frustrerande!
Faktiskt VÄLDIGT frustrerande... suck...

Vill ju ha en annan kamera, så planen har ju varit att köpa en ny kamera, men kanske inte NU! Spara lite mer först... och köpa en "riktig" kamera!

Med "riktig" menar jag systemkamera, så man kan komma så nära att man kan se myran lipa åt en! Eller stå uppe på berget och fota utsikten, så det blir liiite rättvisa åt den... Eller knäppa ett rörligt föremål som inte hinner försvinna bort, innan kameran reagerar...

Men ett sådan köp kräver lite kunskap om olika märken och typer, känns det som... och den kunskapen har inte jag. Ett impulsköp ligger nära till hands nu känner jag, av ren frustration, antingen en till "vanlig" kamera som jag sen ångrar, men bara för att den är lite billigare och mer lättanvänd, eller en systemkamera som blir som att köpa grisen i säcken...

Tror inte det lönar sig att laga den befintliga... den är sex år gammal! Är ju ändå inte nöjd med den, så varför kosta på att laga? Skulle det sen visa sig inte kosta så mycket att laga, kan jag ju kosta på den det, och så får sonen ärva den och lära sig på!

Min mobil har länge varit "dum".
Ljudet i den har försvunnit. Eller inte försvunnit, det är nog mer högtalaren i den som gett upp och lämnat in. Om den inte legat i min byxficka och durrat till, så har jag missat mess och samtal, eftersom den inte låter. Om jag förlagt den... ja, då har man inte kunnat använda det beprövade att ringa upp den och gå efter ljudet!

Har ju garanti kvar, så det har ju bara varit att gå iväg med den, men kvittot har varit spårlöst borta. Till i torsdagskväll! Då hittade jag det, av en slump, när jag letade ett annat papper. Jag hade lagt det på ett sånt där "bra ställe" så jag skulle veta var jag hade det... hmmm...

Så, igår efter jobbet, stegade jag in på affären och lämnade in den för lagning. Eller vad de gör med den. Skulle ta två till tre veckor, så nu har jag en lånetfn. Den är helt ok, lite annorlunda, så lite svära blir det, men jag lär mig väl vad det lider! Egentligen en snyggare tfn än den jag har, men spela roll då! Och den plingar till vid mess och spelar när det ringer! Fast den är mest tyst...

Hade ju tänkt visa lite snö... men antar att ni sett en del av den varan redan, så det går nog ingen nöd på er! hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0