Shoppasugen

Har beställt två böcker nu, "Bättre sömn genom meditation" till mig, efter tips av en vän, och "Örter som läker" till dottern (!). Hon önskade sig den i födelsedagspresent, men jag kom ju aldrig till skott, så det blidde inte så.

Hon fick ett underställ istället, och det blev hon VÄLDIGT glad för! Nu är det "bara" riktiga löpskor som fattas åt henne. Hon växer än, men jag tror inte hon får så väldigt mycket större fötter, faktiskt, så det kan börja bli dax, att hon får ett par "riktiga", utprovade efter hennes fötter och isättning... de kostar lite, men är å andra sidan väl värda sitt pris, i allafall om hon kan ha dem minst ett år, ett och ett halvt. Hon ÄR ute och springer ganska mycket, faktiskt, mer än mig, i allafall den här årstiden, och jag har ju "riktiga"! På sommaren är vi mer ute lika mycket.

Igår testade jag att handla från apoteket.se. Om allt går som det ska, kan jag hämta mitt paket ute i postlådan om en timme ungefär. Fraktfritt! Slipper åka och passa öppettider! Tänk va praktiskt!

Har även funderat på att plocka fram Ellos eller Jotex och kolla på tyger till gardiner och lite annat i inredningsväg. Men då blir det helt plötsligt mycker mer pengar, så vi får se. Avvaktar nog lite till. Har ingen riktigt klar bild på en helhet ännu. Det bör man ha, så man kan få ihop det! Bit för bit, till en helhet. Så måste jag även få ro att sätta mig att sy... Det kan vara sämre! Sydde mycket förr, men det var några år sen... Har ingen ro för sånt längre. Och när man inte har en egen syhörna, där man kan lämna allt framme, så blir det inte av, för man måste bort med allt för alla måltider och sånt...

Nähä. Om man skulle ta och gå ut och skotta lite, kanske? Har inte gjort ett skit än idag. Är så där seg och groggy i skallen idag igen. Trööögt.

Är det inte typiskt, så säg!?
Släckte lampan 2300 igår kväll. VÄCKS 0003! Jag har alltså lyckats SOMNA, och då såklart, ska jag väckas! Barnen som "aldrig" annars är upp om nätterna, precis inatt, när jag för en gångs skull lyckats SOMNA, ska en av dem upp på toa!

Jaja, nöden har ingen lag, men är det inte TYPISKT så säg! När jag för en gångs skull SOMNAT i hyfsad tid!! Sen tog det lång tid att somna om, men jag lyckades till slut SOMNA igen (!), och strax före sex skramlade plogbilen förbi...

Sen har jag bara legat och försökt somna om, men icke. Var upp en vända med barnen, sen la jag mig en vända till. Gav upp kvart över nio.

Tidsangivelserna är från min sömndagbok som jag för den här veckan...

Ok, nytt försök att ta sig ut och skotta!

Kommentarer
Postat av: Micke R

Hej

Bara jag igen, ville testa om min blogg vart offentlig o det vart den direkt så du kan radera det första mailet från mig.Var ett tag sedan du skrev nu så funderar på var du är just nu när det vart tyst ett tag !

2010-02-14 @ 10:56:25
Postat av: Slottsfrun

ler

Skönt höra att man är lite saknad!

Är lite off nu, av en massa anledningar, drar inte det såhär...

//a

2010-02-17 @ 23:11:25
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0