Snabbrapport!

Har varit på Möbelmässan i Stockholm 10-11 feb (genom jobbet), har varit på gen-repet av Melodifestivalen i Sandviken 12 feb med en kompis, och tillbringat hela helgen där, med shopping och utgång i både Sandviken och Gävle.

Mycket roligt har det varit senaste veckan.

Lite trötter och sliten nu.

Helgen gav enormt mycket input, energi, och jag kände mig glad, nöjd och lycklig när jag åkte hem på söndagseftermidddagen, men ett dygn i vardagen räckte för att det skulle ta slut igen.

Men det har inte med vardagen i sig att göra, det har att göra med ett mångårigt sovproblem.
Jag har inte sovit ordentligt en enda natt på drygt 10 år! Bara sådär en 1-3 tim/natt, och då inte sovit, bara dvalat, flutit omkring i något slags "ingenmansland"... inte sovit - inte vaken - ingenmanslandet någonstans mittemellan. Det är antagligen därför jag varit som jag varit ett tag, speciellt den här hösten. Har skyllt på div, men den verkliga orsaken är sannolikt att jag tagit slut... helt enkelt gjort slut på alla reserver och lite till. Sannolikt är det så, men det kan man inte säkert veta.

När jag insåg att det inte längre fanns något att skylla på, inga barn som håller mig vaken, hunden är inte i sovrummet, ingen karl som snarkar, ingen trafik som skriker förbi, nada, inget som stör - ÄNDÅ SOVER JAG INTE!!! Eller snarare, SOMNAR inte, då insåg jag samtidigt att jag nog har problem, att jag behöver hjälp.

Har tagit itu med  detproblemet nu, och försöker göra något åt det. Hitta orsaken, och framförallt rätta till det. Därav lite låg-läge nu.

Har "sovläxa" så att säga!
Träffa sköterska med jämna mellanrum. Prata. Följa upp. Mera läxa. Går åt rätt håll, men mycket kvar!

Go'natt...


Kommentarer
Postat av: Christina

Bra och nu hoppas jag dina sömnproblem snart är ett minne blott. Kram!

2010-02-18 @ 06:17:24
Postat av: Slottsfrun

DET hoppas jag med, men ligger ju lite efter, om man säger, så det lär väl ta sin tid innan man kommer ikapp... /a

2010-02-18 @ 12:48:50
Postat av: Lantligt i stan

Låter som du hade trevligt förra helgen. Vet hur det är att ha sömnproblem!

Kram Anki

2010-02-21 @ 19:55:53
URL: http://lantligtistan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0