Söndag 28 februari

Kl 10:30

Jaha, vad ska man göra idag då?

Skotta.
Gå med doggen. Men det är inget kul, för om man går upp i skogen efter skoterspåren, eller med skidor för den delen, så blir han som en snöboll hela han, och gå efter vägarna är ju ingen hit! Men någonting blir det ju. Han blir som en snöboll bara jag sätter ut honom i bandet på baksidan tre minuter...

Sen då? Städa? Nä, inge kul alls, men nödvändigt... liksom tvätta, men det är ju enklare, fylla maskinen och knäppa på vred och knappar, inte så ansträngande och redan gjort.

Skulle ju även kunna tänka mig att åka på visitrunda och ev titta in på Elgiganten för att kika på kameror... Fast det är lite för lite tid kvar av min ledighet, så nu får jag beslutsångest. Och känner lite stress.

Får även en känsla av att jag vill plocka fram målargrejerna och prova. Eller symaskinen och sy draperierna, och då även skruva upp stängerna som de ska sitta i... Och nu blev det definitivt alldeles för lite tid kvar...


Kl 13:00

Än har det inte hänt så mycket...
Jo, druckit kaffe, tagit ur skitiga sängkläder från ungarnas sängar och plockat upp skräp och annat rammel från golvet så jag kommer fram att dammsuga, rensat lite på diskbänken, hängt tvätten och tagit reda på den som var torr och ren, ägnat låååång tid åt att studera olika kameror på NetOnNet, och har väl skaffat mig en favorit. Men måste ju kolla på fler siter också. En sak vet jag dock bestämt - det ska vara ett PAKET, innehållandes allt, dvs kamera, objektiv, minneskort, väska och gärna en informativ bok.

Lite svårt att jämföra de olika, när det är beteckningar och grejer man inte har en aning om vad de står för, man får liksom gissa sig till vad det kan tänkas betyda, så man jämför det man faktiskt förstår. Sen om det är det som är det viktiga, kan man ju fundera över...?

Näpp, nu MÅSTE jag faktiskt ut och skotta och rasta vovven...

Kl 17:15

Jaha, då har man varit ute då, rastat doggen, motionerat doggen och matten, skottat snö från garageinfarten och baksidan, tagit in ved, huggit lite tändved, dricker kaffe.

Tog lite bilder med tfn när vi var ute, på snöbollen och en snötyngd liten gran som håller på att bågna under snön!



Ja, det var inte på värsta viset idag, tack och lov! Men räcker till!

Borde äta lite mat, kanske, men det får bli macka, lämpligt det. Praktiskt och enkelt. Tar nog även mjölk och flingor, för mackorna var det inte mycket kvar av!

Kom just på att jag glömt beställa kläder till Lilleman, glömt få iväg räkningarna, men nu är det dax att åka och hämta kottarna snart, så de detaljerna får vara till senare ikväll, eller en annan kväll, för nu är mina alledeles egna fyrtioåtta timmar slut. Blev inte så mycket åstadkommit på de den här gången heller.

Har inte träffat en själ, messat lite med ett par kompisar, skrivit blogg, varit inloggad på fb, sett Melodifestivalen, och det är den enda tv jag kollat på! Tog ett bad före det igår, sen la jag mig strax efter det var slut. Sovit? Njae... inte så mycket, skulle behöva MYCKET mera av den varan.

Ursäkta mig, men det känns verkligen meningslöst att leva!
Jag tänker inte ta livet av mig, men det känns verkligen meningslöst att leva.
Befinner mig som i en svart box, håla, iklädd tvångströja, och då är det inte det enklaste och göra bra ifrån sig som mamma. Ganska hopplöst, faktiskt. Tycker synd om barna, kanske de skulle haft det bättre med en annan mamma, men nu får de dras med mig. Tyvärr.

Är inte hela tiden instängd i den där svarta boxen/hålan med tvångströjan, men ganska ofta.
Maktlös, orkeslös, energilös, instängd... Spelar ingen roll vad jag vill - det GÅR inte att komma loss eller ut.
Blir dessutom folkskygg till och från. Vill inte visa mig. Bara gömma mig. Det går också i perioder.

Har det jobbigt med ensamheten, men kan bevisligen inte leva med någon heller.

Näpp, slut med gnället, nu ska jag klä mig för att åka och hämta barna och handla sen på hemvägen. Det är rutinen, bäst att hålla fast vid den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0