Tömde baljan igår

Baljan under luftvärmepumpen, den delen som finns på utsidan kåken.
Den var halvfylld med is och resten med snö. Krafsade bort mesta snön och med dotterns och mina gemensamma krafter, fick vi in den i badkaret, där jag efter lite trixande fick den nästan upp och ner. Spolade med hetvatten och efter en liten stund - kadonsch! så släppte den baljan och landade i badkaret.

Den har nu smält till en fjärdedel av sin forna storlek... Trots att jag vid ett par tillfällen duschat den i HETT vatten!

Det var -27 grader igen i morse, när jag cyklade iväg till jobbet sådär en tjugo i åtta. Nu är det bara -18,5. I solen -15,5 gr, så solen har börjat spida lite värme!

Kände faktiskt det redan på cykeln hem på lunchen, det värmde en gnutta i ansiktet! Livet återvänder så sakteliga nu!

Men nu är det åter dax att bylsa på sig kläderna och cykla tillbaka igen... Ett evigt på- och avklädande, börjar bli jobbigt nu, tycker jag. Men solen skiner idag!! Härligt!

Ha en bra resten av dagen nu. Ikväll är det föräldramöte ang ungarnas klassresa till våren. De går i sexan... redan!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0