Lördag 16 januari - kl 17:22

Skulle vilja ha er här, i ett stort härligt kram- och grinkalas...

Fast egentligen vill jag inte träffa nå' folk.
Ensamvarg nu.
Väldigt mycket.
Ändå saknar jag sällskap men vill inte trängas med nån, men vill krypa upp i famnen på nån... Lite motstidigt, kan man säga!

Har varit ute med doggen.
Vi tog vägen upp till toppstugen, och ställde oss där en stund och såg när skidåkarna kom upp med släpliften på sina skidor och brädor.
Det var en brädåkare som nog inte var så van - sände en liten tanke om hur den skulle komma ner!?
Det såg väldigt vingligt ut.
Kompisen hade betydligt bättre koll och balans!

Teo skötte sig. Nästan klanderfritt hela vändan.
Först mötte vi en man som var ute och gick.
Ropade och han kom till mig och satte sig.
Fick beröm för att jag har en så lydig hund! :-)
Sen några skoteråkare som åkte förbi, en tre fyra stycken.
Ropade och han kom och satte sig vid mig, som jag bad om.

Sen skulle vi gå förbi två som stod och pratade, en som satt på skoter och en som stod bredvid. Teo gick bra bredvid mig, och så skickade jag iväg honom framåt när vi kommit förbi, som jag brukar, och vips så stack han till den som stod och pratade! Löd INTE!! grrrrr  Då skäms man för sig olydiga vovve, och ber om ursäkt och hoppas att personen i fråga inte är hundrädd, men det var ingen fara. ...den här gången.

Tyvärr så glömde jag sätta på honom snöskorna, så det var väldigt mycket bitande i tassarna för att få bort snöklumpar... sorry...

Det var lite kallt ändå, trots att det inte var kallt på graderna. -3 bara ungefär.
Trodde kanske det var varmare än det var och klädde mig lite dåligt.
Lämnade mössan hemma.
Det skulle jag inte gjort, för det blåste ju!
Såg inte att det rörde sig i träden när jag kollade just det innan vi gick, så det kom som en överraskning.

Väl hemma var det bara att värma lite mat.
Gårdagens överblivna matlåda, då jag och två jobbarkompisar gick till matsalen och åt grillad kyckling med klyftpotatis. Mmmm, gott! Så då hade jag mat att bara värma nu, kanon!

Funderar starkt på att tappa upp ett hett bad och krypa ner i, eller om jag ska lägga mig en stund, gjorde inte det innan idag "fast jag så stort skulle".
Känner mig rastlös! Kryper i kroppen. Vill och vill inte. Allt möjligt. På samma gång.

Har rakat ur askan i kaminen, men inte tömt behållaren. Kanske inte behövs? Har inte kollat... En snabbkoll ger svaret, nej, behöver inte tömas.

Alltså, ett hett bad nu och tända spisen sen, eller tända spisen nu och inget bad sen?
Lätt val! Bad nu! Och lite läsning, ett glas rött...

Har ju tvätt också, och det ska hängas. Har torr tvätt på ställningen som ska tas reda på innan jag kan hänga. Bäst att göra det nu då, innan badet! Åhh, va' seeeegt...

Skulle vilja ha en häftig musikanläggning nu, med massa bra medryckande, uppiggande musik, som får igång mig lite, så jag dansandes kan ta itu med tvätten! Musikanläggning där man kan känna basdunken genom golvet upp i benen! mmmmm

Det är därför man går på disco ibland - för musikupplevelsen! Kan inte dansa sånt, ser säkert urtöntig ut, men så skönt med musiken!!! Dunket. Genom golvet upp i benen. KÄNNER musiken! Rytmen. Det bara spritter ut i kroppen, spasmiska rörelser! hihihi

Finns så mycket bra musik!! Älskar musik. Just nu väldigt mycket! Det som nu kommer ur tv'n, det var nån hitkavalkad på ztv, är ju bara löjligt!
Bra låtar, men ljudet! Gha...

...mot tvättställningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0