Måndag 11 januari

Lunchtajm!



Idag, när skolan börjar och all ledighet är slut - DÅ blir det väder så man gladeligen skulle vilja vara ute!

-8,5 gr nu. Rena rama sommaren i jämförelse! Solsken. Ingen blåst. Åh vad jag skulle vilja gå till skogen nu istället för att cykla tillbaka och jobba ytterligare ett pass! Ända till 17.

Vill sitta med avstängd tfn på eftermiddagen... vi får se hur denna dag slutar. Gruvar mig... Gråter



Kvällskvisten

Det gick hyfsat på eftermiddagen, det läskiga tfn-samtalet kom inte. Farbrorn hade nog mer vett i skallen än att ringa och skälla på en liten obetydlig orderhandläggare som ändå inte kan göra något åt saken...

Ytterligare några veckor kommer det nog att vara såhär, tyvärr... Hoppas de hinner ikapp snart, så det blir som vanligt igen. Situationen vi har nu är inte roligt, alltså.

Nog om detta.

Skulle ju börja träna idag, var det tänkt. Men min vän som lovat hjälpa mig, bli min PT (!) föredrog att börja nästa vecka! Fick ingen förklaring, men bara gilla läget. Tyckte jag kunde gå dit själv den här veckan, och prova! Vaddå!!?? Det är ju just därför jag vill ha hjälp - vet ju inte hur grejerna funkar, var det ska ta, hur man gör, hur många gånger och repetitioner och så är jag nog mest av allt fegast i världen... Ska jag ENSAM knalla ner där bland spännisarna?? Hua. Läskigt...

Ska packa väska och ta med i morgon, i allafall, så jag kan överväga att smita in direkt på väg hem, åker ju förbi... Åker jag hem, så kommer jag INTE iväg, det är då säkert, då fegar jag ur direkt. Och är så trött, kommer jag på, så jag orkar inte heller...

Bortförklaringarnas mästarinna - det är jag det...!

Nåja, fick ju dammsugat istället, då, och klippt sonen!

Nu är nog min tekanna klar för drickning, så jag ska göra iordning en kopp och sätta mig framför tv'n en stund. Kommer säkert tillbaka gång efter annan, för att kolla läget, liksom...


Senare

Nu är det läggdags. Klockan är bara halv tio, knappt, så tidigt vet jag inte när jag la mig sist, vet bara att det var väldigt länge sen, och att jag är trött nu, väldigt trött. Har slappat ett tag vid tv och dator, har väl fått den slapptid jag behöver, som normalt brukar börja nu...

Det brinner i kaminen, det är bara -11 gr ute, har fått upp hela 21,8 gr inne, så varmt och skönt mot senaste dagarnas typ 16+18 gr, INNE. Trots att jag eldat bra i kaminen, luftvärmepumpen gjort vad den kunnat. Har till och med skruvat upp elelementen lite extra, men inte så mycket. Snåååål....

Natti natti...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0