Måste bara

berätta om bedrövelsen, den pinsamma sanningen, som uppdagades igår på gymmet... Skrattade åt eländet, vad annat kunde jag?

Skulle träna baksida, lår och rumpa. Man ligger på mage på en brits och har runda kuddar placerade långt ner på benen, vid hälsenorna, eller lite ovanför. Man ska helt enkelt lyfta upp dem mot rumpan. Piece of cake! ....not...

Fick under instruktionen i måndags veta att höften ska vara mot underlaget, hela tiden. Man ska inte vinkla benen i konstiga vinklar, utan bara lyfta rakt upp/bak. Valde 10 kg, tyckte det verkade ganska lätt. Tog spjärn och lyfte... rubbade den inte en millimeter! Skrattsalva!!

Tog bort 5kg, alltså 5kg kvar. Tog spjärn och lyfte - jodå, den åkte upp, vilket även höften gjorde! Det skulle den ju inte! Satte all koncentration till höften - inte lyfta, pressa mot underlaget, lyft kuddarna... inte en millimeter! När jag lyckades lyfta, åkte höften upp, och efter några lyft började benen anta div konstiga vinklar för att hitta fler muskler som kunde hjälpa till... Mer skrattsalva! Va ffff.........!!!!

Resonerade lite med en bekant där, som föreslog att jag skulle ta bort all vikt, och bara lyfta själva mekanismen... ok då. DÅ kunde jag göra som man skulle, utan att höften lyfte, utan att kroka benen, så då gjorde jag 2x15 och 1x20!

Berättade detta för "PT'n" (som är mer en maskinvisare), och fick då veta att just den muskeln är en av de svåraste att träna. Och att den är väldigt svag (jo, jag märkte det!), därför att den helt enkelt inte används, den finns där som en motvikt bara, till framsidans muskler. Ok, det förklarar saken... men ändå!! *morr*

Det blir ju den som visar ev framsteg då! När man kan börja lägga på vikt, då har man gjort framsteg, fått lite resultat, men som det kändes, lär det dröja! Guuuu' så pinsamt det kändes!! ...ingen vikt...! Det tar tid att smälta...

Måste nog be om lite mer hjälp på rygg/arm/bröstmaskinerna, kom inte ihåg mycket alls av hur jag skulle göra med dem... "PT'n" skulle finnas tillgänglig om jag ville och behövde, så jag får väl utnyttja det. Vill ju göra RÄTT, och inte skada mig!

Ha det gött nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0