Söndag 10 jan - nr 1

Var till Falun igår, fram och tillbaka. Skjutsade en vän och satte vännens dottern på tåget. Kallt som attan! Önskade jag hade haft en termometer i bilen, så man kunde se utetempen, för kring Skålsjögården såg det riktigt kallt ut! Riktigt ordentligt kallt!! Solsken dock, alldeles blå himmel, mycket vackert med all snö på skogen.

Ganska dålig väg, spårig och knölig som en tvättbräda. Urkass helt enkelt! Men bilen höll ihop, i allafall, och det var ju bra!

Sen tillbringade vi resten av dagen ihop, vännen och jag, kollade på film, gjorde mat och käkade, gick med Teo. Riktigt trevligt, måste jag säga. Sånt man gör alldeles för sällan! Hoppas det blir fler gånger! Verkligen.

Idag vankas handling, hundpromenad i skogen, det är ju bara -17,5 gr just nu, rena värmeböljan! Plocka ihop lite och gå ett varv med snabeldraken. Är jag riktigt ambitiös och på hugget, kanske det blir ett varv med moppen också! Men bara om jag är riktigt på hugget när jag kommer dit hän!

Hämta barn, eller om pappan skjutsar hit dem, har inte pratat med honom, men det blir antagligen som så att jag åker upp o hämtar.

Köra en maskin tvätt är jag nog i behov av också... Har varit fruktansvärt lat när ungarna varit borta! Har inte gjort mycket alls, vilat, liksom, från ALLT! Nu blir det vardag på riktigt igen. Oxveckor ända fram till påsk!

Har ordnat en "PT". Nu ska jag bara komma fram till när det passar bäst att börja träna, för att det ska bli av och kontinuerligt. Behöver lite hjälp av dottern där, att hon tar hand om Teo och går med honom de dagar jag ska styrketräna. Man bör väl träna två kvällar i veckan, som minst. Om det ska vara någon idé att börja och hålla på.

Näpp, slutslöat, ombyte, påbylsning och utgång!

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0