Söndag 17 januari - Ångestdrömmar

Söndag.
Söndagsångest.
Slut på helgen.
Slut på ledighet och chans till vila.

Måste leta fram diskbänken idag.
...och gå en vända med Teo.
Sen är nog den här dagen till ända!
Hämta barnen vid 18-tiden.
Då blir det vardag igen.


Såg på tv nu, om ett brittiskt par som köpte lägenhet i spanska Almeria.
Det såg ju inte så dumt ut...
Tänk att kunna åka närhelst man vill.
Detta kräver ju såklart mycket större inkomst än vad jag har, men drömma och önska kan man ju! DET är ännu så länge gratis...

Då skulle jag bo där från sept till maj.
Slippa långa blöta mörka deprimerande hösthelvetet! (ursäkta svordomen...)
Kanske åka till Sverige en vecka på vintern, februari mars nångång.
Vill det inte bli sommar i sverige, åker jag tillbaka till min lägenhet/hus i Spanien, eller var jag nu valt att ha mitt varma solparadis.

Det vore något, det, att se fram emot när man blivit pensionär, och inte behöver jobba mer! Undrar hur mycket man hinner spara ihop på de år som är kvar?

Slutdrömt. Nu ska jag gå ut med Teo. Ev över Kråkis. Det snöar lite. Ser ut komma rakt ner, så då borde det inte blåsa! Men ska ändå klä mig lite bättre än igår... och inte glömma mössan!

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0