Söndag 17 januari - Rofyllt kaos



Bilden är från 14 oktober 2007, utsikten från Kråkberget.


Gått över Kråkis med doggen idag.
Det var så rofyllt i skogen idag. Alla ljuden dämpade av snön.
Rofyllt. Stillsamt. Underbart!
Bra skoterspår den här gången, så man slapp plumsa fram! Tog nästan två timmar att komma runt, tog den längre rundan idag. Och gick fram i sakta mak. Fridfullt. Njöt! Tyvärr tappade Teo en snösko, så nu har han bara tre... Han tappade den två gånger, men första gången var på spåret bara ett par meter framför mig, så den hittades och kom på plats igen, andra gången var den bara helt plötsligt borta... Ligger väl begravd i snön någonstans!

Lämnade kameran hemma, för det var ju så mulet och lite lätt snöfall, dåligt ljus inbillade jag mig, men ångrade mig när jag kommit en bit. Skulle haft den med ändå! Men, å andra sidan, så har jag bara 500 bilder från Kråkis redan, så jag klarar mig nog ändå! Okej då, överdrev väl lite då, men väldigt många bilder har jag... mest höstbilder. Får bli lite vinterbilder nästa gång!

Väl hemma igen, så var det dax att hänga lite tvätt. Man ska väl inte dra igång tvättmaskinen och gå ut, men det gör jag lite då och då, två saker på samma gång, liksom, effektivt.

Stoppade in en bit kött i ugnen. Bogblad lamm stod det på påsen, den fick göra sällskap med morot, palsternacka och rödlök, salt, div pepparsorter, smulad dragon och ÖL i lergrytan. 125 gr läääänge.

Har nyss hackat ner köttet i munsbitar, lite större, och kört rotsakerna och buljongen med mixerstaven och tillsatt några skedar (stora!) creme fraiche och buljongtärningar. Sen hällde jag ner köttbitarna i såsen, så är det bara att värma alltihop i morgon, och koka potatis.

Köttet blev lite smaklöst, tyvärr, så det fick kompenseras med en lite kryddigare sås...

Hämtat barn och handlat.
Nu sover de, och jag är här. Fixat med maten och lyssnat på Morden i Midsommer. Ja, det var väl min dag. Jo, jag letade fram diskbänken också, innan jag for. Och drog igång diskmaskin. Fast nu är det lika fullt igen... Jag är absolut hopplös på att "grisa ner" när jag håller på, och vid denna tidpunkt tänker jag inte ta tag i det.

Det får bli i morgonkväll, efter jobb och TRÄNING! Japp, klart nu, tid bokad! Senast halvsex ska jag vara ombytt och klar. Slutar fem, så cykla dit och byta om, jo, ska funka med senast halvsex. Hua, gruvar mig... men väskan är packad och klar. Gruvar mig och längtar samtidigt, längtar efter att få börja. Hoppas jag fixar det att hålla i sen också, så det inte blir några gånger, och så ger jag upp, därför att det tar så mycket tid i anspråk, tid som jag inte unnar mig själv, fast jag borde, tid som tas ifrån annat, som är viktigare.

Sov gott nu, det ska jag försöka med...
Ett par timmar iallafall, borde jag hinna med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0