Söndag 31 januari - halva Kråkis

Har tagit rundan över Kråkis idag - med kameran, äntligen!
Kallt som attan, -19 grader, så det blev bilder bara upp till toppen, inget på nervägen,
för mina händer pallade inte mer... tyvärr... men blev ju 45 bilder ändå,
så får väl ta på nervägen en annan gång, då!

Försökte mig på att fånga snön, solen, kylan, utsikten.
Det gick inte så bra, kan jag se när jag "framkallat" bilderna till datorn.
Som vanligt alltså!
Det ögat ser, och känslan jag får i kroppen, kommer inte med på bild. Tyvärr...
Men vissa bilder blev skapliga ändå!

 

Kanonfint skoterspår! Tack till de som kör där.
Hoppas ni är flitiga med det hela vintern!
Stubbar med mössa!



Doggen i en typisk "blå" vinterbild.
Varför blir det "alltid" blå bilder på vintern?




Lite rönnbär, med snömössa på även här!



Doggen, "pinnhunden", eller "pinnidioten"...

 100131: -19 gr, mycket snö

Ganska mycket snö. Klev på sidan av skoterspåret på ett ställe,
sjönk ner till knäna direkt, utan att för den skull nå botten, så det är lite att plumsa i,
om man har lust att spåra själv!



 

Det ÄR vackert med sol på snö!

100131. Grillplatsen högst upp på Kråkis. -19 gr.

Grillplatsen högst upp på Kråkis. Med fin utsikt, tycker jag.









DINA Arena mitt i bild, Sveriges första bandyhall.





Ja, tänka sig! Hittade en lada att knäppa också!
hihihihi

Nu så har jag ätit, och fått fyr i kaminen, återstår en dusch, ev att jag hinner vila lite,
sen ska jag åka och hämta barnen och handla.
Varit en lugn helg, har inte gjort något, bara varit hemma och slöat,
tvättat lite, gått med doggen, eldat, glott på tv.

Inte sovit så mycket, i vanlig ordning. Ingenting fred-lörd,
så då var man vaken fr 06:15 på fredag till fram på småtimmarna söndag morgon.
Gick och la mig kring halv elva elva i gårkväll, men tog låååång tid innan jag somnade.
Vaknade 06:15 (!) och gick på toa, sen la jag mig igen, men tog låååång tid att somna om,
men jag hade nog lyckats sova lite till, när jag gav upp vid 10 i morse.

Nog om sömnlöshet. Hoppas att dagens promenad på en och en halv timme drygt,
och massa frisk kall luft, och ren pur utmattning, kan få mig att sova i natt...

Ha det gött!



Kommentarer
Postat av: Jan Hedberg

Vilka härliga vinterbilder. Skönt med ren vit snö. Lite för kallt för mig att åka skidor i, måste tänka på mina barn. Jan

2010-01-31 @ 18:51:38
Postat av: A-M

Ja, inte åkte jag skidor heller i den kylan!



Jag gick efter skoterspåret, men ska nog prova med skidor en dag, när det är lite skönare temp! Och ha en termos varmt med och pusta högst upp vid grillplatsen... /a

2010-02-01 @ 19:07:40
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Erik Grönwall Fan

wow vilka härliga bilder! :)



Kika gärna in min fan-blogg!

2010-02-01 @ 21:54:32
URL: http://erikgronwallonline.blogg.se/
Postat av: EvaHill

Vilka härliga vinterbilder!

2010-02-02 @ 15:09:31
Postat av: Slottsfrun

Ja, finns det något som är så vackert som SOL i kombination med snö och kyla!?

/a

2010-02-17 @ 23:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0