Torsdag 21 januari - Har just

lyckats rensa fram diskbänken så man får plats att göra mat. Kl är halv nio. Orkar inte göra mat nu, som blir klar framåt nio, då ska barnen i säng!

Det är straffet för att man gör något för sin egen skull. För sin egen skull för att man ska bli "en go och glad mamma". Jag blir en frustrerad mamma. Men jag tänker fortstätta att åtminstone ett par gånger i veckan göra något för min egen skull, trots att jag blir en frustrerad och sur mamma, för jag kanske får resultat om en månad eller två (om jag härdar ut!) och BLIR den där goa glada mamman?? Eller inte...

Eftersom jag fortsätter att inte kunna sova, så är jag inte så tuff om man säger... Heltidsjobb borta, ensamstående vilket innebär även ensamt heltidsjobb i hemmet och två timmars sömn, i bästa fall, per natt, gör att man inte är så himla tuff, fast man vill...

Egentligen skulle jag prova lägga mig NU, före barnen, för NU är jag rätt trött faktiskt. Undrar om jag kan somna om jag lägger mig nu, läsa en liten stund, sen släcka och sova. Kan vara värt ett försök.

Kämpar jag mig uppe tills de har lagt sig, kommer jag över tröskeln och blir pigg igen. Och snurrar till framåt tre fyra fem i morgon bitti, så ringer klockan strax efter sex. Då är jag definitivt inte tuff, eller särskilt trevlig att umgås med...

Nu gick sonen upp... Då ska även jag trippa iväg, natta honom och dottern, sen mig.

Ha det gött, alla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0